جلد 31، شماره 1 - ( 1-1403 )                   جلد 31 شماره 1 صفحات 9-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1402.204
Clinical trials code: 01


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bahari Ardeshiri B, Taghvai M, Khatirpasha K. Investigating the Mediating Role of Employees' Educational Justice in the Relationship between Excellence in Education Management and Employees' Job Performance. RJMS 2024; 31 (1) :1-9
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8415-fa.html
بهاری اردشیری باقرعلی، تقوایی مریم، خطیر پاشا کیومرث. بررسی نقش میانجی عدالت آموزشی کارکنان در رابطه بین تعالی مدیریت آموزش و پرورش و عملکرد شغلی کارکنان. مجله علوم پزشکی رازی. 1403; 31 (1) :1-9

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8415-fa.html


استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران ، Maryamtaghvaee2017@gmail.com
چکیده:   (173 مشاهده)
زمینه و هدف: عدالت آموزشی از متغیرهای مهم در رابطه دستیابی به اهداف آموزش و پرورش میباشد؛ از جهت اهمیت عدالت آموزشی، هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی عدالت آموزشی کارکنان در رابطه بین تعالی مدیریت آموزش و پرورش و عملکرد شغلی کارکنان بود.
روش­ کار: مطالعه حاضر به روش کیفی و کمی بود که تعداد نمونه در بخش کیفی 20 نفر و حجم نمونه با توجه به تعداد جامعه آماری و براساس جدول کرجسی و مورگان به تعداد 320 نفر تعیین شد. در این پژوهش با توجه به این­که روش گردآوری اطلاعات میدانی می­باشد و جهت دست­یابی به اطلاعات و داده­ها در دو مرحله کمی و کیفی انجام شده است. به­منظور تجزیه­وتحلیل داده­ها در بخش کیفی از تکنیک دلفی و در بخش کمی از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری از نرم‌افزارهای SPSS و LISREL استفاده شده است.
یافته ­ها: با توجه نتایج حاصل از پژوهش حاضر عدالت آموزشی کارکنان در تعالی مدیریت آموزش و پرورش و عملکرد شغلی کارکنان موثر است و مولفه­های طرح تعالی در عملکرد شغلی کارکنان تأثیر بسزایی دارد.
نتیجه­ گیری: با توجه به  تاثیر طرح تعالی مدیریت آموزش و پرورش بر عملکرد شغلی با نقش میانجی عدالت آموزشی کارکنان آموزش و پرورش برگزاری آموزش­های ضمن خدمت در قالب کارگاه­ها­ی مختلف به منظور آموزش عملکرد شغلی گارکنان جهت دستیابی به اهداف تعالی آموزشی کمک کننده می­باشد.
متن کامل [PDF 567 kb]   (25 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb