Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1402.204
Clinical trials code: 01
Bahari Ardeshiri B, Taghvai M, Khatirpasha K. Investigating the Mediating Role of Employees' Educational Justice in the Relationship between Excellence in Education Management and Employees' Job Performance. RJMS 2024; 31 (1) :1-9
URL:
http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8415-fa.html
بهاری اردشیری باقرعلی، تقوایی مریم، خطیر پاشا کیومرث. بررسی نقش میانجی عدالت آموزشی کارکنان در رابطه بین تعالی مدیریت آموزش و پرورش و عملکرد شغلی کارکنان. مجله علوم پزشکی رازی. 1403; 31 (1) :1-9
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8415-fa.html
استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران ، Maryamtaghvaee2017@gmail.com
چکیده: (236 مشاهده)
زمینه و هدف: عدالت آموزشی از متغیرهای مهم در رابطه دستیابی به اهداف آموزش و پرورش میباشد؛ از جهت اهمیت عدالت آموزشی، هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی عدالت آموزشی کارکنان در رابطه بین تعالی مدیریت آموزش و پرورش و عملکرد شغلی کارکنان بود.
روش کار: مطالعه حاضر به روش کیفی و کمی بود که تعداد نمونه در بخش کیفی 20 نفر و حجم نمونه با توجه به تعداد جامعه آماری و براساس جدول کرجسی و مورگان به تعداد 320 نفر تعیین شد. در این پژوهش با توجه به اینکه روش گردآوری اطلاعات میدانی میباشد و جهت دستیابی به اطلاعات و دادهها در دو مرحله کمی و کیفی انجام شده است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها در بخش کیفی از تکنیک دلفی و در بخش کمی از روش مدلیابی معادلات ساختاری از نرمافزارهای SPSS و LISREL استفاده شده است.
یافته ها: با توجه نتایج حاصل از پژوهش حاضر عدالت آموزشی کارکنان در تعالی مدیریت آموزش و پرورش و عملکرد شغلی کارکنان موثر است و مولفههای طرح تعالی در عملکرد شغلی کارکنان تأثیر بسزایی دارد.
نتیجه گیری: با توجه به تاثیر طرح تعالی مدیریت آموزش و پرورش بر عملکرد شغلی با نقش میانجی عدالت آموزشی کارکنان آموزش و پرورش برگزاری آموزشهای ضمن خدمت در قالب کارگاههای مختلف به منظور آموزش عملکرد شغلی گارکنان جهت دستیابی به اهداف تعالی آموزشی کمک کننده میباشد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی بالینی