Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1402.199
Clinical trials code: 01
گروه علوم تربیتی ، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران ، neginjabbary@gmail.com
چکیده: (104 مشاهده)
چکیده
زمینه و هدف: تعلیم و تربیت فراگیران در هر نظام آموزشی در چرخهای از فرایند یاددهی یادگیری که عمدتا در کلاس درس رخ میدهد تحقق مییابد؛ به طوری که انتظار میرود بیشترین میزان یادگیری و تغییرات رفتاری در کلاس درس شکل گیرد. کلاس درس خط مقدم فعالیتهای آموزشی و تربیتی و جایگاهی جهت آماده نمودن افراد برای زندگی در جهان در حال تغییر است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثرات روشهای مدیریت کلاس بر یادگیری خود تنظیمی راهبردی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود.
روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاریردی و از نظر روش آمیخته (کیفی و کمی) با طرح اکتشافی میباشد. در رویکرد کیفی از روش دلفی و در رویکرد کمی چون به بررسی وضعیت موجود پرداخته، از روش توصیفی از نوع پیمایشی استفاده خواهد شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که سبکهای مدیریت کلاس بر راهبردهای یادگیری خود تنظیمی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاثیر داشت.
نتیجه گیری: یافتهها حاکی از آن بود که سبکهای مدیریت کلاس بر راهبردهای یادگیری خود تنظیمی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور معناداری بهبود پیدا کرده است
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی بالینی