جلد 29، شماره 11 - ( 11-1401 )                   جلد 29 شماره 11 صفحات 451-445 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: 01
Clinical trials code: 01

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Esmaeili N. Investigating the Status of Learning Organization Components in Islamic Azad University Sari Branch. RJMS 2023; 29 (11) :445-451
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8668-fa.html
اسماعیلی ندا. بررسی وضعیت مولفه های سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری. مجله علوم پزشکی رازی. 1401; 29 (11) :445-451

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8668-fa.html


: استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران ، esmaeilineda40@gmail.com
چکیده:   (292 مشاهده)
زمینه و هدف: یادگیری سازمانی، فرایند یافتن خطاها و اشتباهات و رفع اصلاح آن­ها است، که از طریق بینش مشترک الگوهای ذهنی و دانش حاصل می­شود و بر تجربه و آگاهی­های گذشته و رویدادهای پیشین استوار است، از این رو هدف پژوهش حاضر، بررسی وضعیت مولفه های سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری است.
روش کار: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی بوده که از روش زمینه یابی بهره گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری که در سال 1401 در این مرکز مشغول به کار بودند. که بر اساس آمار تعداد کل کارکنان 51 نفر اعلام شده است و با استفاده از جدول برآورد حجم نمونه کرجسی و مورگان، تعداد 44 نفر از کارکنان با شیوه نمونه­گیری طبقه­ای برحسب جنسیت انتخاب شدند. دراین پژوهش جهت گردآوری داده­ها از پرسشنامه استاندارد سنجش ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده قربانی زاده بسته پاسخ در مقیاس 5 گزینه­ای لیکرت استفاده شد. جهت اطمینان از پایایی، با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ پایایی پرسشنامه برابر 88/0 محاسبه گردید. روش های آمار توصیفی (محاسبه فراوانی، درصد فراوانی و نمودار ستونی) و آمار استنباطی (آزمون t تک متغیره و آزمون فریدمن) از طریق برنامه SPSS20 استفاده شده است.
یافته‌ها: باتوجه به مقدار آزمون(99/40) و سطح معناداری بدست آمده کوچکتر از 05/0
می­باشد
، بنابراین نتیجه می­شود بین میانگین وضعیت مولفه های سازمان یادگیرنده (68/4) و میانگین نظری(3) تفاوت معناداری وجود دارد.

نتیجه‌گیری: با استفاده از نتایج پژوهش وضعیت مولفه­های سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در سطح مطلوبی قرار دارد.
متن کامل [PDF 634 kb]   (65 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb