جلد 30، شماره 7 - ( 7-1402 )                   جلد 30 شماره 7 صفحات 8-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1403.076
Clinical trials code: 01


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mahdavi N, Sadeghian Z, Jankhani F. The Effectiveness of Teaching Communication Skills and Emotion Management on Improving the Modesty of Farhangian University Students. RJMS 2023; 30 (7) :1-8
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8646-fa.html
مهدوی ناهید، صادقیان زهره، جانخانی فاطمه. اثربخشی‌ آموزش مهارتهای ارتباطی‌ و مدیریت‌ هیجان بر ارتقاء حیا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. مجله علوم پزشکی رازی. 1402; 30 (7) :1-8

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8646-fa.html


عضو هیئت علمی، دانشگاه فرهنگیان، استان البرز، ایران ، Mahdavi6271@gmail.com
چکیده:   (533 مشاهده)
زمینه و هدف: پژوهش‌ حاضر با هدف اثر بخشی‌ اموزش مهارت‌های ارتباطی‌ و مدیریت‌ هیجان به‌ منظور ارتقا حیا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان البرز انجام شد.
روش کار: جامعه‌ آماری، کلیه‌ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان درسال تحصیلی‌ ١٤٠١-١٤٠٢ بودند، با استفاده از روش نمونه‌ گیری در دسترس تعداد١٥٠نفر باتوجه‌ به‌ فراخوان آموزشی‌، در این‌ کارگاه شرکت‌ کردند. روش آماری از نوع آزمایشی‌، که‌ روی یک‌ گروه در دوزمان متفاوت انجام شد.
یافته‌ها: نتایج‌ t وابسته‌ (زوجی‌)، برای مقایسه‌ میانگین‌ حیا، در دومرحله‌ پیش‌ آزمون_ پس‌ آزمون وتفاوت میانگین‌ وانحراف استاندارد دو متغیر هیجان و مهارت های ارتباطی‌ در دوزمان متفاوت، بعد از آموزش، نشان از تفاوت معناداری (٠٥/٠<p) بین‌ دوگروه وابسته‌ است‌ . میانگین‌ حیا دانشجویان در پیش‌ آزمون ٤١/٣ بود که‌ در پس‌ آزمون به‌ ٦٤/٢ کاهش‌ یافته‌ است‌ .تفاوت میانگین‌ پس‌ آزمون حیا نسبت‌ به‌ پیش‌ آزمون برابر با ٧٧/0 است‌. میزان به‌ دست‌ آمده از آزمون تی‌ وابسته‌ زوجی‌ برابربا 69 /19 که‌ در سطح‌ معنی‌ داری ٠٠٠ = sig تفاوت معنی‌ دار است‌.
نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج حاصله اموزش مهارت‌های ارتباطی ‌در مدیریت‌ هیجان به‌ منظور ارتقا حیا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان البرز موثر است.
واژه‌های کلیدی: حیا، مدیریت‌ هیجان، مهارت ارتباطی
متن کامل [PDF 1144 kb]   (172 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb