جلد 30، شماره 3 - ( 3-1402 )                   جلد 30 شماره 3 صفحات 323-316 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1403.101
Clinical trials code: 01

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Farhang Esfahani M. Investigating the Relationship Between Electronic Learning and Mental Health of Secondary School Students in Golpayegan City in the Situation of Viral Crises. RJMS 2023; 30 (3) :316-323
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8469-fa.html
فرهنگ اصفهانی میترا. بررسی رابطه یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر گلپایگان در وضعیت بحران‌های ویروسی. مجله علوم پزشکی رازی. 1402; 30 (3) :316-323

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8469-fa.html


استادیار، گروه علوم تربیتی استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران ، Mf4676993@gmail.com
چکیده:   (334 مشاهده)
زمینه و هدف: شیوع ناگهانی شرایط بحرانی ویروسی، سیستم‌های آموزشی دنیا را با چالش‌های متعددی روبرو کرد و حوزه تعلیم و تربیت را نیز تحت تأثیر خود قرار داد؛ لذا پژوهش حاضر بررسی رابطه یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر گلپایگان انجام شد.
روش کار: پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کلیه دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهر گلپایگان که در سال تحصیلی 1401-1400 مشغول به تحصیل بودند. تعداد جامعه آماری بنا بر استعلام از واحد آمار اداره آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان برابر با 850  نفر بود. حجم نمونه طبق جدول کرجسی و مورگان 265 نفر از طریق روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل سه پرسشنامه یادگیری الکترونیکی واتکین و همکاران (2004) و سلامت روان گلدبرگ (1972) بود که هر دو پرسشنامه استاندارد بودند. برای توصیف متغیرهای جمعیت شناختی از آمار توصیفی و برای بررسی فرضیه­های تحقیق از نرم افزار SPSS استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد که بین یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش­آموزان دوره متوسطه دوم شهر گلپایگان رابطه وجود دارد.
نتیجه‌گیری: به طور کلی می‌توان اذعان داشت که در شرایط بحرانی ویروسی می­توان از یادگیری الکترونیکی جهت حفط سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان استفاده کرد و از این طریق می­توان سطح سلامت روانی آن­ها به جهت دوری از فضای تحصیل به دلیل شرایط ویروسی، حفظ کرد.
 
متن کامل [PDF 1351 kb]   (109 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb