جلد 31، شماره 1 - ( 1-1403 )                   جلد 31 شماره 1 صفحات 11-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 0
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1403.114
Clinical trials code: 0


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ZamanPour O, Andervazh L, Arya K. Explaining the Development Model of Making Medical and Health Tourism Dreams by Relying on Experiential Marketing. RJMS 2024; 31 (1) :1-11
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8334-fa.html
زمانپور امید، آندرواژ لیلا، آریا کیومرث. تبیین الگوی توسعه ساخت رویاهای توریسم پزشکی و سلامت با تکیه بر بازاریابی تجربی. مجله علوم پزشکی رازی. 1403; 31 (1) :1-11

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8334-fa.html


استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین المللی خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران ، Leila.Andervazh@srbiau.ac.ir
چکیده:   (321 مشاهده)
زمینه و هدف: تحقیق حاضر به تبیین الگوی توسعه ساخت رویاهای توریسم پزشکی و سلامت با تکیه بر بازاریابی تجربی است. بازاریابی تجربی جهت ساخت رویاهای گردشگری که با بکارگیری رویکرد داده­بنیاد و براساس داده­های به دست آمده از مطالعات گذشته و مصاحبه با خبرگان در حوزه گردشگری استان خوزستان، طراحی گردید.هدف پژوهش حاضر تبیین الگوی توسعه ساخت رویاهای توریسم پزشکی و سلامت با تکیه بر بازاریابی تجربی است.
روش ­کار: این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ نحوه گردآوری داده­ها توصیفی پیمایشی و از نوع تحقیقات کمی است. جامعه تحقیق را گردشگران بازدیدکننده از استان خوزستان طی سال­های 1390 الی1400 (10 سال اخیر) تشکیل دادند که تعداد آنها نامحدود و نامشخص است. حجم نمونه براساس فرمول کوکران 384 نفر بوده که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. گردآوری داده­ها از طریق پرسشنامه بسته انجام گرفت که پایایی و روایی آن از طریق آزمون­های صورت­گرفته تأیید گردید.
یافته­ها: پرسشنامه مذکور براساس نتایج تحلیل داده­بنیاد مربوط به داده­های حاصل از مصاحبه با خبرگان در مرحله طراحی الگو، تنظیم گردید. برای آزمون الگوی بکارگیری بازاریابی تجربی در ساخت رویاهای گردشگری از آزمون مدل معادلات ساختاری استفاده شد که از طریق نرم­افزار پی­ال­اس انجام گرفت.
نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که میان متغیرهای الگو رابطه معناداری وجود دارد. بدین صورت که شرایط علّی بر پدیده محوری تأثیر مثبت؛ پدیده محوری، شرایط زمینه­ای و شرایط مداخله­ای بر راهبردها به ترتیب دارای تأثیر مثبت، مثبت و منفی؛ و در نهایت راهبردها بر پیامدها دارای تأثیر مثبت و معناداری بودند. 
متن کامل [PDF 1125 kb]   (51 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb