جلد 29، شماره 7 - ( 7-1401 )                   جلد 29 شماره 7 صفحات 237-231 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: 01
Clinical trials code: 01

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vagheh Dashti S M R, Shokouhi Qare Saadlou M S, Isarizadeh M, Bakhtiari Esfandagheh H. The Effect of Learning a Second Language (English) on Problem Solving Skills, Emotional Intelligence and Self-Expression of 7-12 Year Old Students in Sirjan City. RJMS 2022; 29 (7) :231-237
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8098-fa.html
واقعه دشتی سید محمد رضا، شکوهی قره سعدلو محمد صالح، ایثاری زاده مطهره، بختیاری اسفندقه حامد. تاثیر یادگیری زبان دوم (انگلیسی) بر مهارت حل مساله، هوش هیجانی و ابراز وجود دانش آموزان 7 تا 12 ساله شهرستان سیرجان. مجله علوم پزشکی رازی. 1401; 29 (7) :231-237

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8098-fa.html


دکترای سلامت، گروه روانشناسی، واحد نجف‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف‌آباد، ایران ، thesalehshokouhi@gmail.com
چکیده:   (491 مشاهده)
زمینه و هدف: زبان پیچیده ترین و در عین حال ساده ترین وسیله ارتباطی بشر است. در زندگی انسانی هیچ رفتار ارتباطی به اندازه ارتباط کلامی وسعت و تاثیر ندارد. زبان، بخش بسیار مهم هر نوع فرهنگ انسانی را تشکیل میدهد و ابزار اجتماعی قدرتمندی است که ما از کودکی آن را فرا میگیریم. از این رو، پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر یادگیری زبان دوم بر مهارت حل مسئله، هوش هیجانی و ابراز وجود دانش آموزان 7 تا 12 سال انجام شد.
روش کار: پژوهش حاضر به صورت علی-مقایسه ای و به روش پرسشنامه ای بر روی 240 نفر از دانش آموزان 7 تا 12 سال شهرستان سیرجان انجام شد. نمونه گیری به روش تصادفی در دسترس انجام شد و آزمودنی ها به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (یادگیری زبان دوم) و کنترل (تک زبانه) تقسیم شدند.
یافته‌ها: پیش از شروع 6 ماه دوره آموزش زبان برای گروه آزمایش، هر دو گروه پرسشنامه را پاسخ دادند و پس از 6 ماه مداخله صورت گرفته روی گروه آزمایش، مجددا پرسشنامه توسط هر دو گروه پاسخ داده شد.
نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد؛ یادگیری زبان دوم، می تواند بر مهارت حل مسئله، هوش هیجانی و ابراز وجود دانش آموزان 7 تا 12 سال شهرستان سیرجان تاثیر معناداری داشته باشد.
متن کامل [PDF 599 kb]   (106 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb