جلد 29، شماره 12 - ( 12-1401 )                   جلد 29 شماره 12 صفحات 221-208 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 1
Ethics code: 1
Clinical trials code: .

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Eskandari M, Nemati N, Bagherpoor T. Identifying the Components of the Sports Marketing Strategic Plan with an Emphasis on the Health of the Players in the Handball Federation (Meta-Synthesis of Studies). RJMS 2023; 29 (12) :208-221
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7960-fa.html
اسکندری محمد، نعمتی نعمت الله، باقرپور طاهره. شناسایی مولفه‌های برنامه استراتژیک بازاریابی ورزشی با تاکید بر سلامت بازیکنان در فدراسیون هندبال (متاسنتز مطالعات). مجله علوم پزشکی رازی. 1401; 29 (12) :208-221

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7960-fa.html


دانشیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد دامغان، دانشگاه آزاد اسلامی، دامغان، ایران ، nnemati258@gmail.com
چکیده:   (558 مشاهده)
زمینه و هدف: بازاریابی ورزشی بر اساس اصول و مولفه‌هایی انجام می‌شود. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفه‌های برنامه استراتژیک بازاریابی ورزشی با تاکید بر سلامت بازیکنان در فدراسیون هندبال انجام شد.
روش کار: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا کیفی از نوع فراترکیب بود. جامعه پژوهش همه منابع (مقاله، کتاب و پایان‌نامه) مرتبط با برنامه استراتژیک بازاریابی ورزشی در فدراسیون هندبال در سال‌های 1380 الی 1401 بودند. در این پژوهش از میان 1452 منبع جستجو‌شده تعداد 80 منبع از پایگاه‌های معتبر داخلی و خارجی پس از بررسی عنوان به‌عنوان نمونه اولیه انتخاب، اما نمونه نهایی پس از بررسی چکیده و محتوی تعداد 55 منبع بود. ابزار مطالعه حاضر یادداشت‌برداری از منابع بود که روایی صوری آن با روش مثلث‌سازی تایید و پایایی آن با روش ضریب توافق بین دو کدگذار 86/0 محاسبه شد. در نهایت، داده‌ها با روش تحلیل مضمون تحلیل شدند.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که برای برنامه استراتژیک بازاریابی ورزشی با تاکید بر سلامت بازیکنان در فدراسیون هندبال 101 زیرمولفه در قالب 5 مولفه شامل جایگاه‌یابی، هدف‌ها و استراتژی‌ها، فرصت‌های بازار، بازار هدف و بودجه بازاریابی شناسایی شد. در نهایت، الگوی برنامه استراتژیک بازاریابی ورزشی با تاکید بر سلامت بازیکنان در فدراسیون هندبال ترسیم شد.
نتیجه‌گیری: نتایج این مطالعه می‌تواند به‌عنوان یک الگوی برنامه استراتژیک بازاریابی ورزشی در فدراسیون هندبال مورد استفاده قرار گیرد و سبب بهبود کیفیت، کارآیی، اثربخشی و بازاریابی موثر در فدراسیون هندبال شود.
 
متن کامل [PDF 736 kb]   (170 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مهندسی علوم

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb