جلد 30، شماره 7 - ( 7-1402 )                   جلد 30 شماره 7 صفحات 11-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: A-10-7250-2
Ethics code: IR.SSRC.REC.1402.072
Clinical trials code: 1234


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

kobari A, zargar T. Designing a Qualitative Paradigm and Psychological Components in Dealing with Vandalism in Iranian Sports. RJMS 2023; 30 (7) :1-11
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7947-fa.html
کباری ایوب، زرگر طیبه. طراحی پارادایم کیفی و مؤلفه‌های روان‌شناختی در مقابله با وندالیسم در ورزش ایران. مجله علوم پزشکی رازی. 1402; 30 (7) :1-11

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7947-fa.html


استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، zargar_ta@yahoo.com
چکیده:   (114 مشاهده)
زمینه و هدف: هدف کلی پژوهش حاضر طراحی مدل مدیریت انتظامی در مقابله با وندالیسم در ورزش ایران بود. امروزه فعالیت­های ورزشی، بخش زیادی از زمان و انرژی هر جامعه¬ای را به خود اختصاص داده و جایگاه مهمی در فرهنگ پیداکرده است.
روش کار: تحقیق حاضر یک پژوهش کیفی بود که از رویکرد تحلیل تماتیک استفاده شد. جامعۀ آماری این تحقیق را متخصصان جامعه­شناسی ورزشی، مدیران و معاونت حراست ورزشگاه­های منتخب­ تشکیل دادندکه حدود 7 نفر را شامل می­شد. روش نمونه­گیری به‌صورت گلوله برفی و تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. پس از انجام مصاحبه کدگذاری انتخابی، محوری و کدهای باز استخراج و سپس پارادایم کیفی تحقیق ارائه شد.
یافته ­ها: نتایج نشان داد مدیریت انتظامی در مقابله با وندالیسم در ورزش ایران از 85 کد و 4 مقوله (مدیریت و برنامه‌ریزی، راهبردهای امنیتی، زیرساخت­های امنیتی و تعاملات فرا سازمانی)، 9 مفهوم ثانویه و 85 مفهوم اولیه تشکیل شد و پارادایم کیفی تحقیق ارائه شد. در بخش کمی نیز مدل‌سازی معادلات ساختاری حاکی از مطلوب بودن برازش مدل آزمون شده بود.
نتیجه‌گیری: به‌منظور به‌روزرسانی و روزآمدسازی روش­های حفاظت امنیتی در ورزشگاه­ها دوره­های دانش‌افزایی برای یگان حفاظتی ورزشگاه­ها برگزار شود. به‌منظور افزایش نیروی انسانی و بهره‌مندی نیروهای متخصص نیروهای حراست ورزشگاه­ها در دوره­های آموزشی بین‌المللی شرکت نمایند.
متن کامل [PDF 1651 kb]   (35 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb