جلد 29، شماره 8 - ( 8-1401 )                   جلد 29 شماره 8 صفحات 127-119 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1401.177
Clinical trials code: 01

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sheykhi Alizade M, Hosseinpour M, Bahmaee L. Identifying the Factors Affecting the Development of Continuing Medical Education in the University of Medical Sciences. RJMS 2022; 29 (8) :119-127
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7123-fa.html
شیخی علی زاده مروارید، حسین پور محمد، بهمئی لیلا. شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه آموزش مداوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی. مجله علوم پزشکی رازی. 1401; 29 (8) :119-127

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7123-fa.html


دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران ، hosseinpourmohammad22@gmail.com
چکیده:   (1791 مشاهده)
زمینه و هدف: آموزش مداوم پزشکی، فرایند یادگیری مداوم با هدف بروزرسانی صلاحیت حرفه­ای است. بنابراین این مطالعه با هدف ارائه الگو آموزش مداوم در دانشگاه علوم پزشکی اهواز صورت گرفت.
روش کار: جامعه آماری این پژوهش 90 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری کوکران 74 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه 100 گویه‌ای استاندارد با 7 مؤلفه شامل مدیریت آموزش و پشتیبانی فنی، فناوری و طراحی، پداگوژیکی، نهادی، اخلاقی، ارزیابی و بازخورد و قالب­های یادگیری ترکیبی بود. پایایی پرسشنامه با الفای کرونباخ 8/0 تأیید گردید و روایی آن با روایی صوری با نظر خبرگان تأیید شد. از نرم افزار SPSS برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده گردید.
یافته‌ها: نتایج نشان داد عوامل مدیریت آموزش و پشتیبانی فنی، فناوری و طراحی، پداگوژیکی، نهادی، اخلاقی، ارزیابی و بازخورد و قالب­های یادگیری ترکیبی بر توسعه آموزش مداوم پزشکی تأثیر معنی‌داری دارند.
نتیجه گیری: به طور کلی می‌توان اذعان داشت که هر محتوای آموزشی باید دارای ویژگی­های کیفی باشد که اهداف و راهبردهای آموزشی را تامین کند و در راستای توسعه مداوم آموزش پزشکی عوامل مدیریت آموزش و پشتیبانی فنی، فناوری و طراحی، پداگوژیکی، نهادی، اخلاقی، ارزیابی و بازخورد و قالب­های یادگیری ترکیبی مد نظر قرار گیرند.
متن کامل [PDF 636 kb]   (281 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb