Research code: 1234-1234
Ethics code: 1234-1234
Clinical trials code: 1234-1234
memar M, torkfar A, jamshidian L, mirhosseini S M A. Expectations and perceptions of students about the quality of educational services during the corona to promote health using the Servqual model. RJMS 2020; 27 (10) :83-92
URL:
http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6590-fa.html
معمار مهسا، ترکفر احمد، جمشیدیان لیلا، میرحسینی سید محمد علی. انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوال. مجله علوم پزشکی رازی. 1399; 27 (10) :83-92
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6590-fa.html
دانشگاه آزاد شیراز ، a.torkfar@gmail.com
چکیده: (1886 مشاهده)
زمینه و هدف: یکی از عوامل مؤثر در موفقیت و بقاء هر سازمان از جمله آموزش عالی، توجه به کیفیت خدمات است. مطالعه حاضر با هدف انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوال انجام گرفت.
روش کار: در این پژوهش توصیفی-پیمایشی، از بین دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاههای آزاد اسلامی جنوب کشور (فارس، بوشهر، هرمزگان و کهکیلویه و بویر احمد) به روش طبقهای نسبتی، 371 نفر گزینش شدند. با استفاده از پرسشنامه ی استاندارد ابعاد پنجگانه مدل سروکوال رسول آبادی و همکاران (2013)، دادههای لازم در دو زمینه ادراک و انتظارات گردآوری شد. دادههای جمع آوری شده به روش ویلکاکسون با استفاده از نرم افزار SPSS-20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: نتایج نشان داد در تمامی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی، شکاف منفی وجود داشت. این شکاف دارای میزان ملموسات (71/1-)، شایستگی اساتید (44/1-)، پاسخگویی (21/1-)، محتوای درسی (30/1-)، نحوه آموزش (22/1-) و اعتبار (35/1-) بود.
نتیجه گیری: به طو کلی نتایج مطالعه حاضر نشان داد که دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی جنوب کشور راضی نیستند و خدمات آموزشی ارائه شده انتظارات دانشجویان را جهت پیشبرد عوامل اموزشی و سلامتی برآورده نمیکند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
بافتشناسی