جلد 27 - ویژه نامه روانشناسی                   جلد 27 - ویژه نامه روانشناسی صفحات 136-125 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bageri A A, Zamahani M. Designing and explaining the model of organizational participation in the health of teachers of the general department of education of Mazandaran province. RJMS 2020; 27 :125-136
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6570-fa.html
باقری احمدعلی، ضماهنی مجید. طراحی و تبیین مدل مشارکت سازمانی در سلامت معلمان اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران. مجله علوم پزشکی رازی. 1399; 27 () :125-136

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6570-fa.html


دانشگاه پیام نور، تهران، ایران ، zamaheni@yahoo.com
چکیده:   (1758 مشاهده)
زمینه و هدف: با توجه به افزایش سرعت تغییرات در سازمان­ها، رهبری منابع انسانی و استفاده از توانایی­ها و استعدادهای همه آن­ها موضوع مهمی در هر سازمان می­باشد که با مشارکت مؤثر سازمانی می­توان به آن دست یافت. این پژوهش با هدف طراحی و تبیین مدل مفهومی مشارکت سازمانی در سلامت معلمان اداره کل آموزش وپرورش استان مازندران) انجام شده است.
روش  کار: روش تحقیق کیفی بوده که با استفاده از پنل خبرگان آن، اعضای صاحب­نظر استادان و کارشناسان به تعداد 32 نفر بودند. برای نهایی کردن دسته­بندی­های بدست آمده از نشانگرهای حاصل از توافق خبرگان و خروجی­های تحلیل عاملی اکتشافی و نیز نام­گذاری نشانگرها در ابعاد مختلف برای طراحی مدل اقدام به تشکیل گروه کانونی گردید.
یافته ­ها: نتایج نشان دادند که از 81 نشانگراستفاده شده بعد از نظر خبرگان، جدول واریانس کل و اعمال نظر گروه کانونی تنها 35 نشانگر برای طراحی مدل باقی ماندند و با استفاده از نمودار تحلیل عاملی اکتشافی و نظر گروه کانونی نشانگرها با کمک و استفاده از مدل هفت اس مکینزی در هفت بعد دسته­بندی و نام­گذاری شدند و مدل مشارکت سازمانی در سلامت معلمان در آموزش و پرورش مازندران طراحی شد.
نتیجه­ گیری: مهم­ترین یافته تحقیق را می­توان مدل نهایی تحقیق دانست. این مدل وضعیت مطلوب آموزش و پرورش مازندران را برای رسیدن به مشارکت سازمانی در امر سلامت را نشان می­دهد که وضعیت موجود با استفاده از این مدل مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت و به نظر می­رسد آموزش و پرورش مازندران برای دستیابی به مشارکت سازمانی یا ارتقای مستمر آن باید در هفت بعد و 35 نشانگر مربوط به آن­ها، به سرآمدی برسد.
متن کامل [PDF 869 kb]   (618 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb