جلد 31، شماره 1 - ( 1-1403 )                   جلد 31 شماره 1 صفحات 8-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1403.274
Clinical trials code: 01


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hasankhani Kouhestani F, Rostami M, Hosseini S. Identifying Factors Affecting the Mental Image of Consumers of Medical-Health Equipment. RJMS 2024; 31 (1) :1-8
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8888-fa.html
حسن خانی کوهستانی فهیمه، رستمی محمدرضا، حسینی سیدحسین. شناسایی عوامل مؤثر بر تصویر ذهنی مصرف کننده تجهیزات پزشکی- سلامتی. مجله علوم پزشکی رازی. 1403; 31 (1) :1-8

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8888-fa.html


دیریت بازاریابی، گروه مدیریت، واحد شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود، ایران ، fahimehasankhani@gmail.com
چکیده:   (224 مشاهده)
زمینه و هدف: با توجه به اهمیت موضوع تجهیزات پزشکی و سلامتی در جامعه، شناخت عوامل مؤثر بر تصویر ذهنی مصرف کننده در بازاریابی آن اهمیت دارد لذا هدف این مطالعه شناسایی عوامل موثر بر تصویر ذهنی مصرف کننده تجهیزات پزشکی- سلامتی بود.
روش­ کار: پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی، اکتشافی و کیفی بود و مطالعه میدانی با استفاده از تئوری داده‌بنیاد انجام شد. جامعه‌ی آماری پژوهش حاضر را متخصصین و مدیران شرکت‌های فعال در صنعت تجهیزات پزشکی استان مازندران بودند. نمونه‌گیری به صورت نمونه‌گیری هدفمند انجام شد؛ با توجه به این موضوع حجم نمونه نهایتاً 12 مورد شد. داده‌ها با استفاده از مصاحبه‌های عمیق نیمه‌ساختاریافته و بدون ساختار گردآوری شدند و با استفاده از روش تئوری داده‌بنیاد مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته‌ها: عوامل مؤثر در چهار گروه دسته‌بندی شود که شامل مؤلفه‌های ساختاری، اقتصادی، سازمانی و بازاریابی بود.
نتیجه‌گیری: در مجموع، دستیابی به موفقیت در این بازار به هماهنگی و تقویت این چهار عامل نیاز دارد تا تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان بتوانند با ارائه محصولاتی با کیفیت، مقرون‌به‌صرفه و منطبق بر نیازهای مشتری، به تقاضای رو به رشد تجهیزات پزشکی و سلامتی پاسخ دهند و اعتماد مصرف‌کنندگان را جلب کنند.
 
متن کامل [PDF 566 kb]   (30 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb