Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1403.274
Clinical trials code: 01
دیریت بازاریابی، گروه مدیریت، واحد شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود، ایران ، fahimehasankhani@gmail.com
چکیده: (224 مشاهده)
زمینه و هدف: با توجه به اهمیت موضوع تجهیزات پزشکی و سلامتی در جامعه، شناخت عوامل مؤثر بر تصویر ذهنی مصرف کننده در بازاریابی آن اهمیت دارد لذا هدف این مطالعه شناسایی عوامل موثر بر تصویر ذهنی مصرف کننده تجهیزات پزشکی- سلامتی بود.
روش کار: پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی، اکتشافی و کیفی بود و مطالعه میدانی با استفاده از تئوری دادهبنیاد انجام شد. جامعهی آماری پژوهش حاضر را متخصصین و مدیران شرکتهای فعال در صنعت تجهیزات پزشکی استان مازندران بودند. نمونهگیری به صورت نمونهگیری هدفمند انجام شد؛ با توجه به این موضوع حجم نمونه نهایتاً 12 مورد شد. دادهها با استفاده از مصاحبههای عمیق نیمهساختاریافته و بدون ساختار گردآوری شدند و با استفاده از روش تئوری دادهبنیاد مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافتهها: عوامل مؤثر در چهار گروه دستهبندی شود که شامل مؤلفههای ساختاری، اقتصادی، سازمانی و بازاریابی بود.
نتیجهگیری: در مجموع، دستیابی به موفقیت در این بازار به هماهنگی و تقویت این چهار عامل نیاز دارد تا تولیدکنندگان و توزیعکنندگان بتوانند با ارائه محصولاتی با کیفیت، مقرونبهصرفه و منطبق بر نیازهای مشتری، به تقاضای رو به رشد تجهیزات پزشکی و سلامتی پاسخ دهند و اعتماد مصرفکنندگان را جلب کنند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی بالینی