جلد 30، شماره 5 - ( 5-1402 )                   جلد 30 شماره 5 صفحات 302-294 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1403.100
Clinical trials code: 01

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abbasi H. The Effect of Online Education on Academic Resilience and Academic Motivation of Students. RJMS 2023; 30 (5) :294-302
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8696-fa.html
عباسی حدیقه. تأثیر آموزش در فضای مجازی بر تاب‌آوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان. مجله علوم پزشکی رازی. 1402; 30 (5) :294-302

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8696-fa.html


دانش آموخته دکتری، گروه علوم تربیتی، واحد اراک،دانشگاه آزاد اسلامی، اراک،ایران ، hadighehabbasi@gmail.com
چکیده:   (295 مشاهده)
زمینه و هدف: امروزه یکی از مهم­ترین دغدغه­های متصدیان تعلیم و تربیت، والدین و دانش­آموزان بحث یادگیری برای دست­یابی به موفقیت­های تحصیلی است. هدف این پژوهش تأثیر آموزش در فضای مجازی بر تاب­آوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش­آموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری بود.
روش کار:  این پژوهش از نظر هدف کاربردی، روش گردآوری داده­ها میدانی و از نظر ماهیت توصیفی از نوع شبه آزمایشی (پیش­آزمون- پس­آزمون با گروه کنترل) بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش­آموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری در سال 1402-1401 به تعداد 1450 نفر بودند، که به­صورت تصادفی 40 نفر از دانش­آموزان پایه دوازدهم متوسطه دوم انتخاب و بعد از اجرا پیش­آزمون از بین40 نفر، 30 نفر که کمترین نمره را کسب کرده بودند، (15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل)  به­عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه­های­­ استاندارد تاب­آوری تحصیلی ساموئلز (2004) و انگیزش تحصیلی هارتر (2001) بود. روایی این پرسشنامه­ توسط متخصصان مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه­وتحلیل داده­ها نیز از بخش توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (کولموگروف- اسمیرنوف، واریانس، رگرسیون و کواریانس تک متغیره (آنکوا)) با استفاده از نرم‌افزارهای Spss22 انجام شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که آموزش مجازی بر تاب­آوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش­آموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری تاثیر دارد.
نتیجه‌گیری: می­توان گفت آموزش مجازی باعث افزایش تاب­آوری تحصیلی دانش­آموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری شده است.
متن کامل [PDF 728 kb]   (100 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb