جلد 31، شماره 1 - ( 1-1403 )                   جلد 31 شماره 1 صفحات 10-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1403.368
Clinical trials code: 01


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Qadian Anarmarzi F, Mostafavi Kohangi F, Korang Beheshti S. Investigating the Prevalence of Risky Behaviors and Their Relationship with the Components of Sensation Seeking in Patients Referred to Social Emergency. RJMS 2024; 31 (1) :1-10
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8902-fa.html
قادیان انارمرزی فاطمه، مصطفوی کهنگی فرحناز، کورنگ بهشتی سیامک. عوامل علّی مؤثر بر راهبردهای رسانه ملی ایران در بالابردن سطح نانو پزشکی براساس ابعاد هفت گانه سلامت. مجله علوم پزشکی رازی. 1403; 31 (1) :1-10

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8902-fa.html


گروه علوم اجتماعی، واحد سمیرم، دانشگاه پیام نور، اصفهان، ایران ، Mostafavi.Farahnaz@gmail.com
چکیده:   (152 مشاهده)
زمینه و هدف: نانوپزشکی فن به کارگیری تدابیر نانوتکنولوژی است و راه حلی است برای پایان دادن به بحران‌های جهانی مراقبت‌های پزشکی. نانوتکنولوژی قادر به تشخیص، پیشگیری و معالجه بیماری‌ها می‌باشد. لذا هدف از این پژوهش عوامل علّی مؤثر بر راهبردهای رسانه ملی ایران در بالابردن سطح نانو پزشکی براساس ابعاد هفت گانه سلامت بود.
روش کار: پژوهش حاضر بر حسب هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. مشارکت کنندگان در تحقیق حاضر شامل اساتید، پزشکان و صاحب نظران در سه حوزه  نانو پزشکی، سلامت و بهداشت، ارتباطات رسانه می­باشند. از میان 27 نفر مصاحبه شونده، 12 نفر پزشکان شامل پزشکان نانو پزشکی، پزشک عمومی ، متخصص و فوق تخصص کسانی انتخاب شدند که عضو کارگروه اطلاع رسانی سلامت بوده و یا به نوعی با بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در حوزه سلامت در ارتباط بودند. در این تحقیق روش نمونه گیری، نمونه گیری نظری است. در تحلیل داده‌ها در روش گراندد تئوری سه مرحله کد گذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی توسط استراوس و کوربین (1998-1990) کامل و ارتقا یافتهاند.
یافته­ ها: جهت گیری رسانه ملی شامل نهادینه سازی علم نانو پزشکی و سلامت در رسانه ملی، اهمیت کارایی رسانه در حوزه سلامت می­باشد. رضایت مندی رسانه ملی شامل افزایش پویایی و مشارکت  اجتماعی  همکاری رسانه ملی با مخاطبان در ارتقای نانو پزشکی و سلامت می­باشد. سیاست گذاری هوشمندانه رسانه ملی شامل تولید برنامه­های راهکار محور رسانه­ای، آینده­نگری و برنامه ریزی رسانه ملی، تصمیم گیری­های مدبرانه محتوایی در رسانه ملی برجسته سازی اطلاعات در رسانه ملی، اهمیت سیستم سلسله مراتبی در سازمان رسانه ملی، توجه به سلامت  مخاطبان در بین دستگاه متولی می­باشد.
نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش عوامل علّی مؤثر بر راهبردهای رسانه ملی ایران در ارتقای نانو پزشکی مبتنی بر ابعاد هفت گانه سلامت عبارتند از: توانمند نکردن افکار عمومی، پوشش نامناسب رسانه‌ای، فقدان خبرگی، ضعف سواد سلامت، عدم اعتبار رسانه ملی، مشارکت پایین  مخاطب، ضعف برنامه سازان رسانه ملی، ضعف دروازه بانی رسانه ملی، ضعف محتوای رسانه ملی.
 
متن کامل [PDF 1219 kb]   (15 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb