جلد 29، شماره 4 - ( 4-1401 )                   جلد 29 شماره 4 صفحات 232-224 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 0000000000000000000000
Ethics code: 0000000000000000000000
Clinical trials code: 0000000000000000000000

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Faki A, Khoshnam E, Afrozeh M S, Sultanpour S, Zareian H. Investigating the Strategic Sports Situation of Pars Energy Special Economic Zone Organization. RJMS 2022; 29 (4) :224-232
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8800-fa.html
فکی علی، خوشنام ابراهیم، افروزه محمدصادق، سلطان پور شاهین، زارعیان حسین. بررسی وضعیت استراتژیک ورزشی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس. مجله علوم پزشکی رازی. 1401; 29 (4) :224-232

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8800-fa.html


استادیار مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم، جهرم، ایران ، khoshnam.ebrahim2022@gmail.com
چکیده:   (297 مشاهده)
زمینه و هدف: تغییرات و دگرگونی‌های وسیع و همه جانبه و بحران‌های ناشی از این تغییرات در دنیای امروز، سازمان‌ها و موسسات مختلف را با چالش‌های فراوانی مواجه ساخته است که نیازمند مدیریت استراتژیک است. هدف از این تحقیق مدیریت استراتژیک ورزش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می­باشد.
روش کار: این تحقیق به صورت آمیخته (کیفی و کمی) حال نگر انجام شد. تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی بوده و از نظر هدف در زمره تحقیقات کاربردی بود جامعه آماری این تحقیق کلیه خبرگان ورزش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس، مسئولین و کارشناسان ورزش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس، اعضای شورای راهبردی، متخصصین حوزه مدیریت ورزشی، صاحب نظران آگاه از حیطه پژوهش بودند. نمونه آماری تعداد 18 نفر از خبرگان در بخش کیفی و تعداد 82 نفر از کارشناسان و صاحب نظران در بخش کمی بودند.
یافته‌ها: براساس ارزیابی‌ها موقعیت و اقدام استراتژیک، وضعیت استراتژیک ورزش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس استراتژی‌های تهاجمی می‌باشد. بدین معنی که نقاط قوت سازمان بیشتر از نقاط ضعف آن است. در مجموع 11 استراتژی شامل چهار استراتژی ترکیب نقاط قوت و فرصت‌ها (SO)، دو استراتژی ترکیب نقاط قوت و تهدیدها (ST)، سه استراتژی ترکیب نقاط ضعف و فرصت‌ها (WO) و دو استراتژی ترکیب نقاط ضعف و تهدیدها (WT) می‌باشند.
نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج حاصل از این تحقیق جذاب سازی محیط ورزشی جهت جذب مخاطب و یافتن راه‌های درآمدزایی و تقویت بازاریابی ورزش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضروری به نظر می‌رسد.
متن کامل [PDF 707 kb]   (100 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: بهداشت عمومی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb