Research code: 0
Ethics code: 0
Clinical trials code: 0
Khademi A, Mollahossieni A. Investigating the Effect of Entrepreneurial Orientation on Marketing Strategies and Their Success in Small and Medium-Sized Medical and Therapeutic Equipment Companies. RJMS 2022; 29 (1) :166-174
URL:
http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8624-fa.html
خادمی آرش، ملا حسینی علی. بررسی تأثیر گرایش کارآفرینی بر استراتژیهای بازاریابی و موفقیت آنها در شرکتهای کوچک و متوسط تجهیزات پزشکی و درمانی. مجله علوم پزشکی رازی. 1401; 29 (1) :166-174
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8624-fa.html
کارشناسی ارشد، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران ، arashkhademi705@gmail.com
چکیده: (413 مشاهده)
زمینه و هدف: امروزه با افزایش سریع تغییرات و تحولات جهانی سبب شده است که مدیران برای موفقیت بیشتر در شرکتهایشان، توجه لازم به گرایش کارآفرینی و استفاده از استراتژیهای بازاریابی را مدنظر داشته باشند، از این رو هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر گرایش به کارآفرینی بر استراتژی بازاریابی و موفقیت آنها در شرکتهای کوچک و متوسط تجهیزات پزشکی و درمانی انجام شده است.
روش کار: این تحقیق از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی (پرسشنامه استاندارد) و از نظر هدف کاربردی است. ﺟﺎمعۀ آﻣﺎری ایﻦ ﭘﮋوﻫﺶ را کلیه مدیران عامل و دیگر مدیران شرکتهای کوچک و متوسط تجهیزات پزشکی و درمانی (از جمله مدیران مالی، بازاریابی، تولید و تحقیق و توسعه) تشکیل میدهد و نمونهگیری به صورت تصادفی ساده انجام شده است. پایایی پرسشنامه مذکور 932/0 برآوردگردید و روایی آن نیز توسط کارشناسان و اساتید به اثبات رسیده است.
یافتهها: در مجموع 393 پاسخ از طریق یک نظرسنجی آنلاین جمعآوری و سپس با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و مدلسازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزارهای SPSS24 وPLS3 استفاده شد. نتایج ما نشان داد که گرایش کارآفرینانه بر استراتژیهای بازاریابی(استراتژی تقاضا، استراتژی برند و استراتژی تولید و فروش) تاثیر میگذارد. همچنین، بر استراتژیهای بازاریابی(استراتژی تقاضا، استراتژی برند و استراتژی تولید و فروش) بر عملکرد موفقیت شرکت تاثیر مثبتی دارد.
نتیجهگیری: با استفاده از نتایج پژوهش میتوان به اهمیت تاثیر گرایش کارآفرینانه در استراتژیهای بازاریابی و موفقیت شرکتهای کوچک و متوسط پی برد و از آن استفاده بهینه کرد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی بالینی