جلد 29، شماره 1 - ( 1-1401 )                   جلد 29 شماره 1 صفحات 174-166 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 0
Ethics code: 0
Clinical trials code: 0

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khademi A, Mollahossieni A. Investigating the Effect of Entrepreneurial Orientation on Marketing Strategies and Their Success in Small and Medium-Sized Medical and Therapeutic Equipment Companies. RJMS 2022; 29 (1) :166-174
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8624-fa.html
خادمی آرش، ملا حسینی علی. بررسی تأثیر گرایش کارآفرینی بر استراتژی‌های بازاریابی و موفقیت آنها در شرکتهای کوچک و متوسط تجهیزات پزشکی و درمانی. مجله علوم پزشکی رازی. 1401; 29 (1) :166-174

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8624-fa.html


کارشناسی ارشد، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران ، arashkhademi705@gmail.com
چکیده:   (111 مشاهده)
زمینه و هدف: امروزه با افزایش سریع تغییرات و تحولات جهانی سبب شده است که مدیران برای موفقیت بیشتر در شرکت‌هایشان، توجه لازم به گرایش کارآفرینی و استفاده از استراتژی‌های بازاریابی را مدنظر داشته باشند، از این رو هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر گرایش به کارآفرینی بر استراتژی بازاریابی و موفقیت آنها در شرکت‌های کوچک و متوسط تجهیزات پزشکی و درمانی انجام شده است.
روش کار: این تحقیق از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی (پرسشنامه استاندارد) و از نظر هدف کاربردی است. ﺟﺎمعۀ آﻣﺎری ایﻦ ﭘﮋوﻫﺶ را کلیه مدیران عامل و دیگر مدیران شرکت­های کوچک و متوسط تجهیزات پزشکی و درمانی (از جمله مدیران مالی، بازاریابی، تولید و تحقیق و توسعه) تشکیل می‌دهد و نمونه­گیری به صورت تصادفی ساده انجام شده است. پایایی پرسشنامه مذکور 932/0 برآوردگردید و روایی آن نیز توسط کارشناسان و اساتید به اثبات رسیده است.
یافته‌ها: در مجموع 393 پاسخ از طریق یک نظرسنجی آنلاین جمع‏آوری و سپس با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و مدل‌سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت تجزیه ‏و تحلیل داده‏ها از نرم‏افزارهای SPSS24 وPLS3  استفاده شد. نتایج ما نشان داد که گرایش کارآفرینانه بر استراتژی­های بازاریابی(استراتژی تقاضا، استراتژی برند و استراتژی تولید و فروش) تاثیر می‏گذارد. همچنین، بر استراتژی­های بازاریابی(استراتژی تقاضا، استراتژی برند و استراتژی تولید و فروش) بر عملکرد موفقیت شرکت تاثیر مثبتی دارد.
نتیجه‌گیری: با استفاده از نتایج پژوهش می‌توان به اهمیت تاثیر گرایش کارآفرینانه در استراتژی‌های بازاریابی و موفقیت شرکت­های کوچک و متوسط پی برد و از آن استفاده بهینه کرد.
متن کامل [PDF 715 kb]   (33 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb