جلد 31، شماره 1 - ( 1-1403 )                   جلد 31 شماره 1 صفحات 11-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1401.170
Clinical trials code: 01


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Delbari Z, Salim Bahrami S, Baradaran A, Rezaeirad M. Qualitative Study of the Factors Involved in Virtual Education During the Corona Epidemic for Predictors of Academic Failure. RJMS 2024; 31 (1) :1-11
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8604-fa.html
دلبری زهره، سلیم بهرامی سیده حمیده، برادران ابوالقاسم، رضایی راد مجتبی. مطالعه کیفی عوامل دخیل در آموزش مجازی در دوران اپیدمی کرونا برای پیش‌بین‌های افت تحصیلی. مجله علوم پزشکی رازی. 1403; 31 (1) :1-11

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8604-fa.html


استادیار، گروه روانشناسی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران ، Hamidehsalimbahrami48@gmail.com
چکیده:   (453 مشاهده)
زمینه و هدف: با توجه به اهمیتی که مقوله افت تحصیلی در نظام آموزشی برای دانش آموزان، والدین و سیاستگذاران آموزشی بالاخص در دوران اپیدمی کرونا دارد، تحقیق حاضر به دنبال بررسی کیفی عوامل دخیل در آموزش مجازی در دوران اپیدمی کرونا و ارائه مدل برای پیش­بین­های افت تحصیلی می‌باشد.
روش­کار: روش تحقیق حاضر کیفی از نوع نظریه‌ای زمینه‌ای بود. جامعه تحقیق شامل کلیه دانش آموزان، معلمان و والدین مدارس متوسطه شهر سبزوار بود. با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته، داده­ها جمع آوری شد.
یافته ­ها: نتایج نشان داد که با بررسی و دسته‌بندی کدهای توصیفی حاصل از متون مصاحبه، 52 مقوله فرعی شناسایی شده و با توجه به شباهت و قرابت معنایی آنها، در 12 مقوله اصلی و در  قالب 6 پدیده شامل: شرایط علی، عامل محوری، عوامل مداخله گر، بستر پدیده، راهبرد ها و پیامد دسته‌بندی شد.
نتیجه­ گیری: بر اساس یافته‌ها می­توان بیان داشت که در زمان وقوع بحران‌های مرتبط با سلامت از قبیل بیماری کرونا، با در نظر گرفت راهکاری پیشگیری کننده مانند افزایش بستر اینترنی، بهبود سخت افزار و نرم افزار و فرهنگ‌سازی استفاده از فضای مجازی، پیمادهای افت تحصیلی ناشی از بحران را مدیریت کرد و توجه به این موارد لازم و ضروری است.
متن کامل [PDF 1332 kb]   (74 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb