جلد 31 -                   جلد 31 - صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: A-10-7781-3
Ethics code: نویسنده متعد می ود تا قبل از چاپ نهایی کد اخلاق را تحویل
Clinical trials code: 1234

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

fadavy F, zandi F, jadidi H. Examining the psychological components of academic imposter and the effectiveness of the completed program based on the dimensions of academic well-being components in medical students of Kurdistan. RJMS 2024; 31
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8376-fa.html
فدروی فرزانه، زندی فرزاد، جدیدی هوشنگ. بررسی مؤلفه های روانشناختی وانمودگرایی تحصیلی و اثربخشی برنامه تدوین شده مبتنی برآن بر ابعاد مؤلفه های بهزیستی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی کردستان. مجله علوم پزشکی رازی. 1403; 31 ()

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8376-fa.html


استادیار، گروه روانشناسی، واحد قروه، دانشگاه آزاداسلامی، قروه، ایران استادیار، گروه روانشناسی، واحد قروه، دانشگاه آزاداسلامی، قروه، ایران ، farzadzandi547@yahoo.com
چکیده:   (236 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی مؤلفه های روانشناختی وانمودگرایی تحصیلی و اثربخشی برنامه تدوین شده مبتنی بر آن بر ابعاد مؤلفه های بهزیستی تحصیلی  دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بود. از نظر روش­شناسی پژوهش حاضر جزء تحقیقات کیفی به روش تحلیل تماتیک بود، جامعه آماری پژوهش شامل منابع و محتوای علمی و مستندات، و اساتید صاحب­نظر و متخصصان و در بخش کمی، دانشجویان رشته­های پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان بود. از نظر روش­شناسی پژوهش حاضر جزء تحقیقات آمیخته بود، لذا در دو بخش کیفی و کمی اجرا گردید. جامعه آماری در بخش کیفی شامل منابع و محتوای علمی و مستندات، و اساتید صاحب­نظر و متخصصان و در بخش کمی، دانشجویان رشته­های پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان بود. ابزارهای جمع­آوری داده­ها در بخش کیفی، مطالعات کتابخانه­ای و در بخش کمی، سه پرسشنامه نظرخواهی از متخصصان، و­ وانمودگرایی تحصیلی که براساس نتایج کیفی توسط محقق ساخته شد وپرسشنامه بهزیستی تحصیلی(تومینن- سوینی،2012) مورد استفاده قرار گرفت.
نتایج بخش کمی نشان داد که برنامه آموزشی مبتنی برالگوی وانمودگرایی تحصیلی بر هر دو متغیر وانمودگرایی تحصیلی با مقدار f محاسبه شده برابربا 57/ 17و سطح معناداری کمتر از 05/0  و متغیر بهزیستی تحصیلی  با مقدارf محاسبه شده برابر با 05/16 و سطح معناداری کمتر از 05/0 تاثیر معناداری داشت.

 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb