جلد 30، شماره 7 - ( 7-1402 )                   جلد 30 شماره 7 صفحات 10-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1401.149
Clinical trials code: 01


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Razdan A, Faezy Razi F, Danaei A, Vakil Alroaia Y. Determining the Factors Affecting the Marketing of Social Networks in Order to Improve the Public Health of the Society with the Focus on the Purchase of Medical Equipment in the Conditions of Covid-19. RJMS 2023; 30 (7) :1-10
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8352-fa.html
رزدان عالمه، فائزی رازی فرشاد، دانایی ابوالفضل، وکیل الرعایا یونس. تعیین عوامل علّی تأثیرگذار بر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در جهت ارتقا سلامت عمومی آحاد جامعه با محوریت خرید تجهیزات پزشکی در شرایط کووید-19. مجله علوم پزشکی رازی. 1402; 30 (7) :1-10

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8352-fa.html


دانشیار، گروه مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران ، a.danaei@semnaniau.ac.ir
چکیده:   (378 مشاهده)
زمینه و هدف: رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان سرآمد وب و کسب‌وکارهای تحت آن به‌شمار می‌روند و توانسته‌اند بیشترین نفوذ را در بین کاربران اینترنت داشته باشند و با شیوع کرونا زندگی بشر و سیستم بهداشتی جهان تحت تاثیر قرار گرفته به نحوی که اثرات منفی آن بر روی سیستم های بهداشتی جهانی کاملا مشهود است؛ لذا هدف این مطالعه تعیین عوامل علّی تاثیرگذار بر بازاریابی شبکه­های اجتماعی در جهت ارتقا سلامت عمومی آحاد جامعه با محوریت خرید تجهیزات پزشکی در شرایط کووید-19 بود.
روش کار: جامعه آماری این مطالعه کیفی شامل تمام صاحب‌نظران دانشگاهی و خبرگان حوزه بازاریابی بود که اغلب عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور و نیز افراد مجرب در حیطه بازاریابی به ویژه بازاریابی محصولات و تجهیزات پزشکی بودند. حجم نمونه‌ی ‌آماری 25 نفر تا رسیدن به اشباع نظری از طریق مصاحبه‌های دلفی نیمه‌ساختاریافته بود. جامعه آماری بخش کمی شامل تمامی تمامی مشتریان و فروشندگان فروشگاه­های تجهیزات پزشکی در کشور که مجموعا بیش از 4048 نفر بودند، بنابراین طبق جدول نمونه‌گیری جرسی- مورگان تعداد (384) نفر از این جامعه به صورت تصادفی در دسترس از سراسر کشور به عنوان نمونه انتخاب و به پرسشنامۀ مستخرج از بخش کیفی پاسخ دادند. از آزمون تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تأییدی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها با کمک نرم‌افزارهای آماری SPSS و Smart PLS استفاده گردید.
یافته‌ها: به طور کلی در نتایج کمّی پژوهش ارتباط معنی‌دار 8 مقولۀ آن (وابستگی روانی افراد جامعه به رسانه‌های اجتماعی، نقش برند‌ها در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، مدیریت بهینۀ هزینه و زمان افراد در بازاریابی، عوامل شخصی (مشتری و فروشنده)، قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی، دلایل حضور در رسانه‌های اجتماعی، عوامل قانونی و حقوقی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و عوامل زیرساختی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی) با شرایط علّی  مؤثر در توسعۀ بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در خرید تجهیزات پزشکی ... تأیید گردید.
نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج می­توان اذعان داشت که مولفه­های تعیین شده در توسعۀ بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در خرید تجهیزات پزشکی تأثیرگذار ‌هستند.
متن کامل [PDF 561 kb]   (192 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb