Research code: 01
Ethics code: 01
Clinical trials code: 01
استادیار، گروه مهندسی صنایع، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران ، H.didehkhani@gmail.com
چکیده: (665 مشاهده)
زمینه و هدف: کارآفرینی شرکتی از جمله راهکارهای مؤثر جهت مواجهه شرکتها با چالشهایی از جمله کوچکسازی شرکتهای بزرگ، حس بیاعتمادی در روشهای قدیمی مدیریت شرکتها، رقابتهای بینالمللی، رشد سریع تعداد رقبا و تمایل کلی به بهبود کارایی و بهرهوری، ایستایی، نقصان و ضعف عملکرد مدیریتی و خروج کارکنان نوآور میباشد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی شناسایی پیشران های موثر بر کارآفرینی با تکیه بر نقش عوامل شخصیتی و نگرش انجام گرفت.
روش کار: این پژوهش از نظر هدف بنیادی و از نظر روش از نوع تحقیقات کیفی میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان دانشگاهی به تعداد 11 نفر و خبرگان تجربی به تعداد 9 نفر در صنعت دام و طیور بود. در تحقیق حاضر برای ثبت دادهها، جریان مصاحبهها به شکل شفاهی و مکتوب ضبط شد و پس از انجام هر مصاحبه وارد نرم افزار Nvivo شد و جهت انجام تحلیل کدگذاری گردید. برای تجزیه وتحلیل اطلاعات از روش دلفی فازی استفاده شد.
یافته ها: نتایج نشان داد 22 مفهوم، 6 مقوله فرعی و 2 مقوله اصلی استخراج شد. رهبری کارآفرینی با مولفه های ریسکپذیری، پیشگامی و نوآوری نگرش کارآفرینانه دارای مولفه های فرعی شامل درک فرصت، مهارت راه اندازی کسب و کارهای نوپا و شبکه سازی، میباشند.
نتیجه گیری: نتایج نشان داد واقعیتدرمانی میتواند به این افراد کمک کند به خودشان به عنوان منشاء اعمال و کردار توجه کنند و با تأکید بر انگیزش درونی و احساس مسئولیت برای انجام رفتار باعث بالا بردن احساس ارزشمندی و کاهش احساس تنهایی شوند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی بالینی