جلد 30، شماره 6 - ( 6-1402 )                   جلد 30 شماره 6 صفحات 384-373 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1403.212
Clinical trials code: 01

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sayahi A, Majdi N, Naderi Nasab M. Presenting the Marketing Model of Small Businesses in the Field of Sports and Wellness (Case Study: Setting Up a Hydrotherapy Center). RJMS 2023; 30 (6) :373-384
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8235-fa.html
سیاحی عطا الله، ماجدی نیما، نادری نسب مهدی. ارائه مدل بازاریابی مشاغل کوچک در حوزه ورزش و تندرستی (مورد مطالعه: راه اندازی مرکز آب درمانی). مجله علوم پزشکی رازی. 1402; 30 (6) :373-384

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8235-fa.html


استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران ، mts261054@yahoo.com
چکیده:   (117 مشاهده)
زمینه و هدف: بسیاری از مراکز کوچک آب‌درمانی به دلیل محدودیت‌های مالی و تبلیغاتی توان رقابت با مراکز بزرگتر و مشهورتر را ندارند و از سوی دیگر امروزه کسب و کارهای کوچک و متوسط از راهکارهای بسیار اساسی برای توسعۀ همه جانبۀ یک کشور محسوب می‌شوند بنابراین، شناخت عوامل درگیر در ایجاد آن‌ها مهم است. از این‌رو این پژوهش، به دنبال بررسی ارائه مدل  بازاریابی مشاغل کوچک در حوزه ورزش و تندرستی (مورد مطالعه: راه اندازی مرکز آب درمانی) بود.
روش کار: در این مطالعه کیفی از رهیافت نظریه داده بنیاد اشتراوس و کوربین استفاده شد. جامعه آماری این مطالعه شامل بازاریابان و اساتید ورزشی (15 نفر)، کارشناسان خبره در زمینه کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان برتر کشور (15 نفر) و  مدیران باشگاه­ها و آکادمی­ها ورزش آبی کشور (50 نفر) و مدیران وب سایت­های ورزشی (15 نفر) و مراکز آب درمانی بود. همچنین نمونه گیری، به صورت نظری بود. روش جمع آوری داده­ها، میدانی و ابزار گرداوری داده­ها مصاحبه بود. تحلیل داده­ها با استفاده از سیستم کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که شرایط علّی شامل 3 مفهوم و 13 کد نهایی، شرایط زمینه­ای شامل 7 مفهوم و 35 کد نهایی استخراج، شرایط مداخله­گر شامل 8 مفهوم و 44 کد نهایی، راهبردها و اقدامات شامل 6 مفهوم و 27 کد نهایی، پیامدها نیز شامل 5 مفهوم و 24 کد نهایی استخراج شده از مصاحبه بود.
نتیجه‌گیری: به طور کلی می­توان نتیجه گرفت که موفقیت در بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک در حوزه ورزش آب‌درمانی نه تنها به بهبود شرایط اقتصادی این کسب‌وکارها منجر می‌شود، بلکه از طریق ارتقای سلامت و پایداری ورزش، پیامدهای گسترده‌ای در سطح جامعه خواهد داشت.
متن کامل [PDF 863 kb]   (30 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb