جلد 29، شماره 12 - ( 12-1401 )                   جلد 29 شماره 12 صفحات 129-121 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1401.149
Clinical trials code: 01

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Razdan A, Faezy Razi F, Danaei A, Vakil Alroaia Y. Development of a Qualitative Model of Social Media Marketing in the Purchase of Medical Equipment in the Conditions of Corona Disease in Order to Improve the General Health of the Society. RJMS 2023; 29 (12) :121-129
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7877-fa.html
رزدان عالمه، فائزی رازی فرشاد، دانایی ابوالفضل، وکیل الرعایا یونس. تدوین مدل کیفی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در خرید تجهیزات پزشکی در شرایط بیماری کرونا جهت ارتقا سلامت عمومی افراد جامعه. مجله علوم پزشکی رازی. 1401; 29 (12) :121-129

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7877-fa.html


دانشیار، گروه مدیریت صنعتی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران ، F.faezi@semnaniau.ac.ir
چکیده:   (774 مشاهده)
زمینه و هدف: شیوع COVID-19 یک اثر مخرب بر روی سیستم های بهداشتی جهانی با تأثیر موج­دار بر همه جنبه­های زندگی بشری داشته است؛ لذا هدف این مطالعه تدوین مدل کیفی بازاریابی رسانه­های اجتماعی در خرید تجهیزات پزشکی در شرایط بیماری کرونا جهت ارتقا سلامت عمومی افراد جامعه بود.
روش کار: جامعه آماری این مطالعه کیفی شامل تمام صاحب‌نظران دانشگاهی و خبرگان حوزه بازاریابی بود که اغلب عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور و نیز افراد مجرب در حیطه بازاریابی به ویژه بازاریابی محصولات و تجهیزات پزشکی بودند. حجم نمونه‌ی ‌آماری 25 نفر تا رسیدن به اشباع نظری از طریق مصاحبه‌های دلفی نیمه‌ساختاریافته بود.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که مقوله­ها در قالب 41 مقوله، 136 کد مفهومی و 256 گویه (سنجه) مشخص شد و در دل سازه‌های ۶ گانه الگوی پارادایمی به صورت شرایط علّی (8 مقوله، 49 گویه و 28 مفهوم)، پدیده اصلی و مرکزی: بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در خرید تجهیزات پزشکی، (3 مقوله، 40 گویه و 13 مفهوم)، راهبردها (5 مقوله، 46 گویه و 19 مفهوم)، شرایط زمینه­ای (8 مقوله، 49 گویه و 32 مفهوم)، ‌شرایط مداخله­گر یا میانجی (8 مقوله، 37 گویه و 29 مفهوم)، و پیامدها (4 مقوله، 35 گویه و 15 مفهوم) جای گرفتند.
نتیجه‌گیری: به طور کلی می‌توان اینگونه بیان داشت که توجه به مدل کیفی مدل توسعه‌ی بازاریابی رسانه­های اجتماعی در خرید تجهیزات پزشکی در شرایط بحرانی ویروسی می‌تواند زمینه‌ای مبنایی و ضرورتی تام و تمام برای پرداختن به حوزه‌ی بازاریابی رسانه­های اجتماعی در شرایط بحرانی ویروسی در بازار ‌باشد.
 
متن کامل [PDF 813 kb]   (204 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb