Research code: 01
Ethics code: 01
Clinical trials code: 01
Sadeghi M, Fatahi M, Taghvaei Yazdi M. Identifying the Background Factors Affecting the Development of Personal Modeling in Small and Medium Businesses. RJMS 2023; 29 (12) :595-603
URL:
http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7785-fa.html
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران ، majid.fattahi59@gmail.com
چکیده: (551 مشاهده)
زمینه و هدف: پدیده برندسازی شخصی موضوعی نسبتاً جدید در زمینه بازاریابی به شمار میرود لذا هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل زمینهای موثر برتوسعه الگوسازی شخصی در مشاغل کوچک و متوسط بود.
روش کار: روش پژوهش آمیخته بود که جامعه آماری در بخش کیفی به روش گراندد تئوری شامل تمام صاحبنظران و خبرگان دانشگاهی حیطۀ مدیریت برند، مدیریت بازرگانی و کارآفرینی و کارآفرینان و در بخش کمی مدیران و کارآفرینان کسبوکارهای کوچک و متوسط و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مدیریت بازرگانی و کارآفرینی بود. حجم نمونهی آماری در بخش کیفی 30 نفر به روش هدفمند و قضاوتی و در بخش کمّی 384 نفر با روش تصادفی از نمونه در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها در بخش کیفی استفاده از پرسشهای نیمه ساختاریافته و در بخش کمی گویههای کیفی تبدیل به پرسشنامهی کمّی در مقیاس لیکرت 7 ارزشی بود.
یافتهها: نتایج تحلیل مسیر نشان داد که عوامل شبکهسازی، عوامل فرهنگی- اجتماعی، شایستگی فردی، ابعاد فردی، مؤلفههایتخصصی مدیریتی، زیرساختهای انسانی و فردی و ابعاد بین فردی از عوامل زمینهای مؤثر بر توسعه برند سازی شخصی در کسب و کارهای کوچک و متوسط میباشند.
نتیجهگیری: به طور کلی میتوان بیان داشت که مدیران و سیاستگذاران و صاحبان کسبوکارها با اعمال قوانین و دستورالعملهای مختلف، سعی در بهبود مقولههای شرایط زمینهای نظیر شبکهسازی، عوامل فرهنگی- اجتماعی، شایستگی فردی، ابعاد فردی، مؤلفههایتخصصی مدیریتی، زیرساختهای انسانی و فردی و ابعاد بین فردی به منظور برندسازی شخصی در توسعه کارآفرینی کسبوکارهای کوچک و متوسط کشور گردند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی بالینی