جلد 29، شماره 10 - ( 10-1401 )                   جلد 29 شماره 10 صفحات 367-357 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirzaei Ghazi M, Sajjadi Hazaveh S H, Ashraf Ganjoui F. Investigating the Relationship between Knowledge Management and Training and Development and Human Resource. RJMS 2022; 29 (10) :357-367
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7743-fa.html
میرزایی قاضی مرجان، سجادی هزاوه سید حمید، اشرف گنجوئی فریده. بررسی رابطه بین مدیریت دانش با آموزش و بالندگی و منابع انسانی. مجله علوم پزشکی رازی. 1401; 29 (10) :357-367

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7743-fa.html


گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، hamidsadjadi@gmail.com
چکیده:   (914 مشاهده)
زمینه و هدف: مدیریت دانش برای بهبود زندگی افراد قابل استفاده است. همچنین می تواند به داشتن زندگی شادتر، سالم تر و پربارتر کمک کند. هدف از این پژوهش بررسی رابطه مدیریت دانش با آموزش و بالندگی و منابع انسانی بود.
روش کار: روش تحقیق، توصیفی-همبستگی و از نظر هدف کاربردی بود و از نظر جمع­آوری داده­ها به­صورت میدانی می­باشد. جامعه آماری این تحقیق را کارکنان سازمان ورزش شهرداری تهران (1600 کارمند) تشکیل
دادند که از میان آن ها 310 نفر به صورت تصادفی ساده و بر طبق جدول مورگان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمع­آوری داده­ها از روش میدانی و پرسش نامه استاندارد منابع انسانی و پرسش نامه مدیریت دانش (لاوسون، 2003) استفاده شد. برای بررسی ارتباط بین متغیرها از آزمون همبستگی پیرسون با بهره‌گیری از نرم‌افزار SPSS نسخه 26 صورت پذیرفت.
یافته ­ها: نتایج نشان داد که بین مدیریت دانش و مدیریت منابع انسانی در سازمان ورزش شهرداری تهران رابطه مثبت معناداری وجود دارد. بین تمامی مؤلفه‌های مدیریت دانش (خلق دانش، تسهیم دانش، به‌کارگیری دانش، ذخیره‌سازی دانش) با تمامی مؤلفه‌های مدیریت منابع انسانی (کارمندیابی، آموزش و بالندگی، ارزیابی عملکرد، جبران خدمات، شرایط کاری) ارتباط مثبت معناداری وجود دارد. بالاترین همبستگی بین ذخیره‌سازی دانش و ارزیابی عملکرد به دست آمد.
نتیجه­ گیری: با توجه به نتایج تحقیق، به نظر می­رسد مدیریت دانش می تواند به ارتقاء آموزش و بالندگی کمک کند.
 
متن کامل [PDF 664 kb]   (249 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb