Research code: 01
Ethics code: 01
Clinical trials code: این مقاله برگرفته از رساله دکتری میباشد
Sagheb B, Gholipour Soleimani A, Shahroudi K. Validation of the Selective Behavior Pattern of Healthy Food and Drink Consumption in Teenagers with an Emphasis on Food Marketing. RJMS 2023; 30 (4) :128-137
URL:
http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7564-fa.html
ثاقب بهاره، قلیپور سلیمانی علی، شاهرودی کامبیز. اعتبارسنجی الگوی رفتار انتخابی مصرف غذا و نوشیدنی سالم در نوجوانان با تاکید بر بازاریابی مواد غذایی. مجله علوم پزشکی رازی. 1402; 30 (4) :128-137
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7564-fa.html
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران ، gholipourbahman@yahoo.com
چکیده: (446 مشاهده)
زمینه و هدف: هدف اصلی تحقیق، اعتبارسنجی الگوی رفتار انتخابی مصرف غذا و نوشیدنی سالم در نوجوانان با تاکید بر بازاریابی مواد غذایی است.
روش کار: روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی_توسعه ای و از نظر ماهیت، توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری در بخش اعتبارسنجی الگوی رفتاری والدین نوجوانان بودند که با توجه به بزرگی جامعه، حجم جامعه هدف نامعین در نظر گرفته شده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران برابر 384 نفر که در نهایت تعداد 412 پرسش نامه توزیع و جمع آوری گردید. برای گردآوری دادهها از پرسش نامه 70 گونهای استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش حداقل مربعات جزئی و با استفاده از نرمافزار Smart PLS انجام شد.
یافتهها: نتایج به دست آمده موید این نکته بود که عدم اطمینان تصمیم گیری و عدمآگاهی در حوزه مصرف مواد غذایی به عنوان شرایط علی بر پدیده محوری شامل الگوی رفتاری تاثیر گذار بوده است.
نتیجهگیری: به طور کلی نتایج نشان داد الگوی رفتار انتخابی مصرف غذا و نوشیدنی سالم در نوجوانان با تاکید بر بازاریابی مواد غذایی از برازش مطلوب برخوردار میباشد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
علوم تغذیه