جلد 29، شماره 3 - ( 3-1401 )                   جلد 29 شماره 3 صفحات 111-103 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1399.171
Clinical trials code: 01

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hadizadeh M, Saffarian Hamadani S, Taghvaee yazdi M. Presenting a Model for Implementing Quantum Skills in Medical Sciences Universities. RJMS 2022; 29 (3) :103-111
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7148-fa.html
هادیزاده محمد، صفاریان همدانی سعید، تقوایی یزدی مریم. ارائه مدل پیاده‌سازی مهارت‌های کوانتومی در دانشگاه‌های علوم پزشکی. مجله علوم پزشکی رازی. 1401; 29 (3) :103-111

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7148-fa.html


استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران ، snhrm3000@yahoo.com
چکیده:   (1381 مشاهده)
زمینه و هدف: گسترش و نفوذ علمی فیزیک کوانتوم و قابلیت آن در تبیین بسیاری از پدیده‌های ناملموس و پیچیده موجب شد تا مفاهیم تئوری کوانتوم، در قالب پارادایمی نوین در علم مدیریت، مورد استفاده قرار گیرد. هدف کلی پژوهش حاضر، شناسایی نقش مدیریت کوانتومی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به منظور ارائه مدل بود.
روش کار: این پژوهش از نظر روش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری آن را کلیه مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تعداد نفر492 تشکیل دادند که براساس فرمول کوکران، تعداد 217 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای بر اساس مرتبه علمی به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته با 36 سئوال استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزارهای SPSS25 و AMOS23 و آزمون معادلات ساختاری استفاده شده است.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که براساس چرخش واریماکس، هفت بعد: نگاه کوانتومی، تفکر کوانتومی، احساس کوانتومی، شناخت کوانتومی، عمل کوانتومی، اعتماد کوانتومی و وجود کوانتومی مشخص شدند. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که بعد احساس کوانتومی با ضریب استاندارد 80/0 بیشترین تأثیر را در تبیین مهارت‌های کوانتومی داشت.
نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که بکارگیری مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مهارت‌های هفت‌گانه مدیریت کوانتومی، نقش اساسی و مهم در توسعه دانشگاه داشته، زمینه و بستر مناسبی را جهت کاربرد این مدل در مدیریت نظام آموزشی کشور ایجاد می‌کند. همچنین مدل ارائه شده دارای برازش مناسب می‌باشد.
 
متن کامل [PDF 802 kb]   (411 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb