جلد 30، شماره 7 - ( 7-1402 )                   جلد 30 شماره 7 صفحات 8-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 146754
Ethics code: IR.IAU.M.REC.1399.045
Clinical trials code: IR.IAU.M.REC.1399.045


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Managheb E, Amirianzadeh M, Salehi M, Zarei R. Nursing Student Education: Comparison of Two Methods of Multimedia Education and Lecture Education. RJMS 2023; 30 (7) :1-8
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7088-fa.html
مناقب ابراهیم، امیریان زاده مژگان، صالحی مسلم، زارعی رضا. آموزش دانشجویان پرستاری: مقایسه دو روش آموزش به روش چند رسانه‌ای و آموزش به روش سخنرانی. مجله علوم پزشکی رازی. 1402; 30 (7) :1-8

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7088-fa.html


استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت، مرودشت، ایران ، Mamirianzadeh15@gmail.com
چکیده:   (561 مشاهده)
زمینه و هدف: امروزه دو روش رایج  سخنرانی و چند رسانه‌ای در آموزش پرستاری وجود دارد. مطالعه حاضــر با هدف مقایسه  تاثیر  روش آموزش به روش سخنرانی و آموزش به روش چند رسانه‌ای در دانشجویان دانشکده پرستاری شیراز می‌باشد.
روش کار: این مطالعه به صورت نیمه تجربی انجام گرفت. نمونه مورد مطالعه،  با روش نمونه‌گیری تصادفی از بین دانشجویان دانشکده پرستاری شیراز که درس اخلاق حرفه‌ای را اخذ کرده بودند، انتخاب شدند .برای گروه آزمایش از روش آموزش به روش چند رسانه‌ای و برای گروه گواه از روش سخنرانی جهت تدریس استفاده شد. دانشجویان دو گروه ،پرسشنامه محقق ساخته ارتباط موثر را قبل و بعد اجرای آموزش تکمیل کردند. اطلاعات با نرم افزار SPSS نسخه 24، تجزیه و تحلیل شد.
یافته‌ها: میانگین نمرات پس آزمون پس از اتمام دوره در گروه آزمایش برابر با 39/75 و انحراف معیار 74/8 است و همچنین این مقدار برای گروه گواه 88/71 و انحراف معیار 26/8 می‌باشد. بنابراین  با توجه به اینکه میانگین پس آزمون در گروه آزمایش  بالاتر از میانگین گروه گواه بوده و بر اساس تی بدست آمده 09/2 در درجه آزادی 97 تفاوت معنی داری در سطح 05/0 p<  بین دو نمره پس آزمون در دوگروه آزمایش و کنترل بود.
نتیجه‌گیری: استفاده از روش آموزش چند رسانه‌ای نسبت به روش‌های سنتی مانند سخنرانی، تاثیر بیشتری بر ارتباط موثر دانشجویان پرستاری دارد و پیشنهاد می‌گردد که مراکز آموزشی علوم پرستاری برای تدریس از این روش آموزشی استفاده کنند. 
متن کامل [PDF 508 kb]   (53 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشکی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb