زمینه و هدف:
یکی از فعالیت های مهم در فرآیندهای آموزشی، ارزشیابی دانشجویان است. برای ارزیابی
عملکرد حرفه ای دانشجویان، انتخاب یک سیستم ارزشیابی مناسب مهم است. هدف از این
بررسی، ارزیابی عملکرد بالینی کارورزان پزشکی و عوامل موثر بر آن به وسیله آزمون مینی
سیکس (mini-CEX) بود.
روش کار:
این مطالعه به صورت نیمه تجربی بود و از تمام کارورزان بخش اورژانس، دو بار در ابتدا و انتهای
دوره، آزمون مینی سیکس گرفته شد و ارزیاب با توجه به چک لیست به عملکرد کارورزان
نمره می داد. نمرات آزمون ها با یکدیگر مقایسه شد.
یافتهها: در
مجموع 76 شرکت کننده توانستند آزمون های اول و دوم را به انجام برسانند. میانگین
نمرات آزمون مینی سیکس از 3/11 با انحراف معیار 67/1 در ابتدای دوره به 3/12 با
انحراف معیار 53/1 در انتهای دوره رسید و 07/1 نمره افزایش یافت (p= 0/000).
نتیجهگیری:
نتایج این مطالعه به تاثیر متغیرهای موثر بر بهبود مهارت های بالینی کارورزان و
انجام ارزشیابی در ابتدا و انتهای آموزش، برای بررسی پیامدهای یادگیری کارورزان
تاکید می کند.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |