جلد 2 - تابستان                   جلد 2 - تابستان صفحات 150-145 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Malakouti K, Norouzi F, Tadayon S. RELATIONSHIP BETWEEN TYPE A AND B PERSONALITY WITH ACADEMIC ACHIEVEMENT. RJMS 1995; 2 :145-150
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-1872-fa.html
ملکوتی کاظم، نوروزی فاطمه، تدین شهین. ارتباط تیپ شخصیتی A و B با موفقیت تحصیلی. مجله علوم پزشکی رازی. 1374; 2 () :145-150

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-1872-fa.html


چکیده:   (11658 مشاهده)

      هدف اولیه این پژوهش بررسی تفاوت موفقیت تحصیلی در دوتیپ شخصیتی   B و A دانشجوی پزشکی ( در مقطع کارورزی) دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از نظر تیپ شخصیتی  تفکیک شدند و سپس پس از ارزیابی میزان اضطراب و نیز تجربه اخیر رویداد استرس زای A توسط پرسشنامه رفتار تیپ  زندگی در هر آزمودنی، ارتباط تیپ شخصیتی آزمودنیها( با در نظر گرفتن میزان اضطراب و تجربه رویداد استرس زای  زندگی ) با میانگین معدلهای چهار سال اخیر آنها( به عنوان شاخص موفقیت تحصیلی) مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه  و تحلیل داده ها نشان داد:  تفاوت معنی داری نداشته است. B و A 1)موفقیت تحصیلی در دو تیپ شخصیتی به طور معنی داری اضطراب بیشتری را تجربه نموده است. B نسبت به تیپ شخصیتی A 2)تیپ شخصیتی  3)تجربه رویداد استرس زای زندگی با موفقیت تحصیلی کمتر ، ارتباط معنی داری داشته است.  به طور کلی نتایج این پژوهش تا حدودی با نتایج پژوهشهای مشابه همخوانی دارد.  

متن کامل [PDF 982 kb]   (3574 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روان‌پزشکی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb