Research code: 01
Ethics code: 01
Clinical trials code: 01

XML English Abstract Print


گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران ، mahsa.1971@gmail.com
چکیده:   (118 مشاهده)
تقریباً در تمامی مؤسسات آموزش عالی معتبر، بین‌المللی‌سازی نقش کلیدی داشت و فرآیند اعتباربخشی، ارزیابی درون سازمانی، توافق‌نامه‌های هدف و مشارکت در تحقیقات بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت. لذا هدف از این پژوهش شناسایی ابعاد بین المللی سازی آموزش سلامت با تاکید بر نقش مدیران در سیاست گذاری آن بود. در بحث نقش آموزش در دانشگاه ها می بایست بیان نمود که دانشگاه یکی از اصلی‌ترین محورهای تمدن‌سازی و تحقق جامعه مبتنی بر دانایی و خرد و حکمت است و توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل گیری تمدن نوین اسلامی است. تربیت نیروی انسانی کارآمد، متعهد و با اخلاق، لازمه هر جامعه‌ی پیشرو است و بی شک یکی از رسالت‌ها و کارکردهای اصلی و اولیه تمامی دانشگاه‌ها پرداختن به امر آموزش، با استفاده از تمامی ظرفیت‌های انسانی و فناوری است. استادان و مدیران در خط مقدم تمام تلاش‌های تربیتی و همچنین اثرگذارترین افراد در کیفیت بخشی به فرایند یاددهی و یادگیری و تحقق بخشی به اهداف متعالی تعلیم و تربیت هستند، بنابراین اکثر مراکز آموزش عالی و  دانشگاه ها در راستای اهداف تعلیم و تربیت نقش بسزای خود را در جامعه کنونی به صورت دینامیک و فعال تر دنبال می‌کنند، از این منظر می‌توان به این اهداف که این مراکز جایگاه مهمی در جامعه ایفا می‌کنند نقش دارند. دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جوامع امروزی به عنوان کلیدی ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می رود، چرا که در پرتو آموزش است که انسان‌ها متحول می شوند.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb