برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1402.199
Clinical trials code: 01

XML English Abstract Print


گروه علوم تربیتی ، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران ، neginjabbary@gmail.com
چکیده:   (105 مشاهده)
چکیده
زمینه و هدف: تعلیم و تربیت فراگیران در هر نظام آموزشی در چرخه­ای از فرایند یاددهی یادگیری که عمدتا در کلاس درس رخ می­دهد تحقق می­یابد؛ به طوری که انتظار می­رود بیشترین میزان یادگیری و تغییرات رفتاری در کلاس درس شکل گیرد. کلاس درس خط مقدم فعالیت­های آموزشی و تربیتی و جایگاهی جهت آماده نمودن افراد برای زندگی در جهان در حال تغییر است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثرات روشهای مدیریت کلاس بر یادگیری خود تنظیمی راهبردی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود.
روش: پژوهش­ حاضر از نظر هدف، کاریردی و از نظر روش آمیخته (کیفی و کمی) با طرح اکتشافی می­باشد. در رویکرد کیفی از روش دلفی و در رویکرد کمی چون به بررسی وضعیت موجود پرداخته، از روش توصیفی از نوع پیمایشی استفاده خواهد شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که سبک­های مدیریت کلاس بر راهبردهای یادگیری خود تنظیمی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاثیر داشت.
نتیجه گیری: یافته‌ها حاکی از آن بود که سبک­های مدیریت کلاس بر راهبردهای یادگیری خود تنظیمی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور معناداری بهبود پیدا کرده است
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.