Research code: A-10-7204-3
Ethics code: IR.IAU.KHUISF.REC.1402.266
Clinical trials code: 1234
هیات علمی، گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) هیات علمی، گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) - - هیات علمی، گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) ، baratali_540_1359@yahoo.com
چکیده: (170 مشاهده)
طراحی آموزشی به عنوان یکی از شاخه های رشته آموزشی، در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و طراحان آموزشی در حیطه های متنوعی به فعالیت می پردازند موضوع پژوهش طراحی بصیرت افزایی اعتیاد بر آماده سازی یادگیرنده و رهبری و اجرای فعالیت نسبت به اعتیاد اثربخش برای نوجوانان و جوانان شهر کرمان
بود جامعه آماری در بخش اعتباریابی درونی شامل 20 نفر از متخصصان تکنولوژی آموزشی و پیشگیری از اعتیاد بود و در بخش اعتبار یابی بیرونی 40 نفر از دانش آموزان پایه هشتم اول متوسطه که سال تحصیلی 400-1399 را به پایان رسانده بودند به صورت تصادفی انتخاب شدندبه منظور بررسی اعتبار درونی و بیرونی الگوی مفهومی و روندی از پرسشنامه و آزمون محقق ساخته استفاده شد که روایی آن ها از طریق بررسی متخصصان و پایایی آن ها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب 76/0 و 82/0 به دست آمد. بعد از ارائه برنامه آموزشی در گروه آزمایش و عدم ارائه آن در گروه کنترل، نتایج به دست آمده در پس آزمون نشان داد که گروه آزمایش تحت تاثیر مثبت الگوی روندی واقع شدند.بحث و تاکید اصلی در آموزش های بصیرت افزایی اعتیاد مبتنی بر پیامدهای عصب شناسی و مغزی فعالیت دانش آموزان و درگیری سازی حداکثری آنان با برنامه های آموزشی می باشد به گونه ای که هم محتوا و هم روش های آموزشی و ارزشیابی مورد استفاده منجر به شکل گیری مهارت های مورد نیاز به منظور کسب توانایی های لازم در برابر خطرات مواد مخدر و اعتیاد، در دانش آموزان گردد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی بالینی