جلد 29، شماره 7 - ( 7-1401 )                   جلد 29 شماره 7 صفحات 188-179 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: مقاله مستخرج از رساله ی دکتری می باشد
Ethics code: مقاله مستخرج از رساله دکتری می باشد و متعهد میشوم که تا
Clinical trials code: مقاله مستخرج از رساله ی دکتری می باشد

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moshashaie S P, Kohandel M, Hallajy M. Investigating the Factors Affecting the Dynamic Conflict Components of Teachers. RJMS 2022; 29 (7) :179-188
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7506-fa.html
مشعشعی پریسا، کهندل مهدی، حلاجی محسن. بررسی عوامل موثر بر مولفه های تعارض پویای معلمین. مجله علوم پزشکی رازی. 1401; 29 (7) :179-188

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7506-fa.html


دانشیار، گروه مدیریت ورزشی ، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران ، mehdikohandel@yahoo.com
چکیده:   (677 مشاهده)
زمینه و هدف: تعارض فرآیندی است که طی آن یک حزب یا بخش معتقد است که منافع در تضاد و مخالفت با حزب یا بخش­های دیگر قرار دارد. هدف از انجام تحقیق حاضر، بررسی عوامل موثر بر مولفه های تعارض پویای معلمین بود.
روش کار: برای انجام تحقیق توصیفی پیمایشی حاضر از بین معلمان تربیت بدنی استان البرز بودند (150N=). با توجه به حجم افراد جامعه و روش نمونه‌گیری کل شمار تمام افراد جامعه به عنوان نمونه‌ها انتخاب شدند. سپس پرسشنامه محقق ساخته شامل 40 سوال که روایی آن توسط متخصصین مورد تأیید قرار گرفت و به منظور بررسی پایایی پرسشنامه از آزمون ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید (81/0) بین افراد نمونه توزیع و جمع­آوری گردید.
یافته ­ها: نتایج نشان داد در بین عوامل موثر بر تعارض پویای معلمان تربیت بدنی عامل ارائه گزینه­هایی برای سود متقابل بیشترین بار عاملی (77/0) را داشت. و عوامل تمرکز بر آینده با یادگیری از گذشته­ها 75/0، همکاری مثبت 66/0، شفاف سازی 66/0، فضا و موقعیت 56/0، طبیعی بودن 54/0، کارهای شدنی 52/0، ملاحظه کاری 51/0، توجه به نیازها 50/0 و توافق سود متقابل 47/0 به ترتیب بیشترین بار عاملی را داشتند. همچنین عوامل جهت دهی فرهنگ پویایی تعارض ها در محیط آموزش و پرورش، حفظ ارتباطات اثربخش، اعتماد بین افراد و نهایت استفاده از منابع مختلف نقش کمک کننده دارند.
نتیجه گیری: با توجه به نتایج توصیه می­شود به عوامل موثر بر مولفه­های تعارض پویای معلمین توجه ویژه شود.
 
متن کامل [PDF 675 kb]   (246 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb