Maarefi F, Zilaee S, Zaman R. The effect of organizational learning culture on job satisfaction and relationship quality with clients with mediator variable of organizational agility (A case study: Governmental hospitals in Ahwaz city. RJMS 2020; 27 (2) :1-9
URL:
http://rjms.iums.ac.ir/article-1-5965-fa.html
معارفی فاطمه، زیلایی سارا، زمان روشنک. تأثیر فرهنگ یادگیری سازمانی بر رضایت شغلی و کیفیت رابطه با مراجعین با نقش میانجی چابکی سازمانی از دیدگاه کارکنان بیمارستان های دولتی شهر اهواز. مجله علوم پزشکی رازی. 1399; 27 (2) :1-9
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-5965-fa.html
دانشگاه پیام نور، تهران، ایران ، f.maarefi@yahoo.com
چکیده: (2123 مشاهده)
زمینه و هدف: این تحقیق با هدف بررسی تأثیر فرهنگ یادگیری سازمانی بر رضایت شغلی و کیفیت رابطه با مراجعین با نقش میانجی چابکی سازمانی در بیمارستانهای دولتی شهر اهواز به مرحله اجرا درآمده است.
روش کار: جامعه آماری این مطالعه کاربردی، کلیه کارکنان بیمارستانهای دولتی شهر اهواز بود که تعداد 370 نفر از آنان بهعنوان نمونه بر اساس فرمول کوکران انتخاب گردید. نمونهگیری به روش غیر تصادفی انجام شد. دادههای مورد نیاز برای تحقیق از طریق پرسشنامههای استاندارد گردآوری شدند و برای بررسی فرضیهها، از مدل معادلات ساختاری و نرمافزارهای SPSS و Smart PLS استفاده شده است.
یافتهها: یافتههای حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات، نشان داد که مقدار تأثیر فرهنگ یادگیری سازمانی بر رضایت شغلی، کیفیت رابطه با مراجعین و چابکی سازمانی به ترتیب 512/0، 506/0 و 681/0 میباشد و نیز مقدار تأثیر چابکی سازمانی بر رضایت شغلی و کیفیت رابطه با مراجعین به ترتیب 439/0 و 484/0 میباشد. تأثیر متغیر میانجی نیز تأیید شده است.
نتیجهگیری: با توجه به نتایج به دست آمده از پژوهش، برای افزایش رضایت شغلی کارکنان و بهبود کیفیت رابطه با مراجعین ضروری است اقدامات لازم برای ارتقاء فرهنگ یادگیری سازمانی و نیز چابکی سازمانی و رفع موانع آنها انجام گیرد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی بالینی