جلد 23، شماره 147 - ( 6-1395 )                   جلد 23 شماره 147 صفحات 124-115 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rohani M, Baradaran H R B, Sanagoo A, Sarani M, Yazdani S, Alizadeh H R. Attitudes of Medical Students , Interns, Residents and Attending Professors Toward Morning Report . RJMS 2016; 23 (147) :115-124
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-4091-fa.html
روحانی مرضیه، برادران حمیدرضا، ثناگو اکرم، سارانی مسلم، یزدانی شهلا، علیزاده حمیدرضا. بررسی نگرش کارآموزان، دستیاران و اساتید مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به برگزاری جلسات آموزشی گراند راند در سال 1393. مجله علوم پزشکی رازی. 1395; 23 (147) :115-124

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-4091-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران ، marzieh.rohani@yahoo.com
چکیده:   (7265 مشاهده)

زمینه و هدف: گراند راند آموزشی یک روش آموزش بالینی متداول است که در اکثر بخش‌های بیمارستان‌های آموزشی در حال اجرا می‌باشد. هدف آن فراهم آوردن فرصتی برای دانشجویان است تا اطلاعات نظری را به واقعیات عملی پیوند بزنند. هدف مطالعه حاضر مقایسه دیدگاه کارآموزان، کارورزان، دستیاران و اساتید، نسبت به گراند راند در دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌باشد.

روش کار: این مطالعه، توصیفی تحلیلی بر روی کارآموزان، کارورزان، دستیاران و اساتید بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه ایران به تعداد 237 نفر به روش سرشماری می‌باشد. اطلاعات بوسیله پرسشنامه به صورت سوالات چندگزینه‌ای و لیکرتی جمع آوری شد و توسط نرم‌افزار SPSS v. 21 آنالیز شد.

یافته‌ها: 4/29% کارآموزان و کارورزان گراند راند آموزشی را خیلی خوب و خوب، 3/36% متوسط و 3/34% ضعیف و خیلی ضعیف و اساتید و دستیاران 62% خیلی خوب و خوب، 6/27% متوسط و 4/10% ضعیف و خیلی ضعیف ارزیابی کردند. کیفیت گراند راند بر اساس طیف سه درجه‌ای لیکرت بر حسب نوع بخش: داخلی 89/1، بخش جراحی 87/1، بخش زنان 1/2، بخش اطفال 87/1 و بر حسب درجه علمی: کارآموزان 82/1، کارورزان 85/1، دستیاران 92/1 و اساتید 13/2 بود.

نتیجه‌گیری: دیدگاه دانشجویان پزشکی نسبت به گراندراند های پزشکی منفی‌تر از دستیاران و اینترن‌ها می‌باشد. شرکت فعال و تقویت استدلال، مهارت تصمیم‌گیری، بیان یافته‌های علمی و ایجاد انگیزه در دانشجویان می‌تواند از عوامل موثر در بهره‌وری بیشتر گراند راندهی آموزشی باشد.

واژه‌های کلیدی: گراند راند، کارآموز، کارورز، دیدگاه
متن کامل [PDF 816 kb]   (2265 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پزشکی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb