زمینه
و هدف: با توجه به وضعیت کنونی نظام بهداشتی و درمانی در سازمانهای ما و وجود مشکلات و کاهش راندمان
امور، لزوم اصلاح فرآیند های انجام کار به وضوح احساس می شود. لازمه اصلاح فرآیند ها، شناسایی و مستند سازی روش های انجام
کار است. در این مطالعه بررسی در این خصوص در سال 1390 در اورژانس بیمارستان شهید
منتظری انجام گرفته است.
روش
کار: این مطالعه یک مطالعه مقطعی تحلیلی و کاربردی است. در این
مطالعه کلیه فرایندهای انجام کار در اورژانس بیمارستان شهید محمد منتظری نجف آباد بررسی
شد. داده های این پژوهش مورد آنالیز آماری قرار گرفت و سپس فلوچارتهای فرایندهای
انجام کار ترسیم گردید.
یافتهها: در راستای اهداف این پژوهش، شش فرآیند اصلی در اورژانس
بیمارستان شناسایی شد که شامل فرآیندهای ذیل می باشد: فرآیند گردش کار، فرآیند
ترخیص، فرآیند اعزام، فرآیند انتقال بیمار از بخش اورژانس به بخشهای بستری، فرآیند
بیماران سرپائی، فرآیند انتقال بیمار به واحدهای تشخیصی.
نتیجهگیری:
استفاده از رویکرد و مفاهیم جدید مدیریتی فرآیند گرا و مشتری مدار نظیر سیستم های
مدیریت کیفیت، مهندسی مجدد فرآیند ها، بهره گیری و توسعه فناوری های اطلاعات اداری
تا دستیابی به دولت الکترونیک و ... که به نوین سازی نظام اداری منجر می شود، مستلزم
بهرمندی اولیه از تکنیک های تجزیه و تحلیل فرآیند ها و روش های انجام کار است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |