Research code: مقاله مستخرج از رساله دکتری است
Ethics code: مقاله مستخرج از رساله دکتری است و نویسندگان متعهد می شو
Clinical trials code: مقاله مستخرج از رساله دکتری است
دانشگاه آزاد شهر کرد ، sharifi_ta@yahoo.com
چکیده: (641 مشاهده)
زمینه و هدف: ساخت مقیاسی جهت ارزشیابی عملکرد اساتید، ارتقا اثربخشی اساتید از طریق فرایند ارزشیابی عملکرد، توسط ادغام اهداف سازمانی با تلاش های فردی و گروهی میباشد. هدف از انجام تحقیق حاضر تبیین تاثیر هوشهای میان فردی، درون فردی و کلامی با نقش میانجی رغبت شغلی بر ساخت مقیاس کارآمدی استاد بود.
روش کار: بدین منظور از بین اساتید مشغول به تدریس دانشگاههای فرهنگیان کشور در سال تحصیلی 1402-1401 با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونهگیری در دسترس 260 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه هوش چندگانه گاردنر ویژه بزرگسالان و پرسشنامه رغبت شغلی هالند (2001) را تکمیل کردند. پس از جمعآوری دادهها و حدف پرسشنامههای فاقد اعتبار تعداد 246 پرسشنامه با استفاده از نرمافزار Minitab و در بخش کیفی با روش داده بنیاد و در بخش کمی با تحلیل عامل اکتشافی و تأییدی تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها: نتایج نشان داد هوش میان فردی، درون فردی و کلامی بطور مستقیم و با نقش میانجی رغبت شغلی بر ساخت مقایس کارآمدی استاد تاثیر معناداری دارند
نتیجه گیری: با توجه به نتایج پیشنهاد میشود جهت ساخت مقیاس سنجش کارآیی اساتید به هوش های میان فردی، درون فردی و کلامی با نقش میانجی رغبت شغلی توجه شود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی بالینی