Research code: مقاله مستخرج از رساله دکتری است
Ethics code: مقاله مستخرج از رساله دکتری است و نویسندگان متعهد می شو
Clinical trials code: مقاله مستخرج از رساله دکتری است

XML English Abstract Print


دانشگاه آزاد شهر کرد ، sharifi_ta@yahoo.com
چکیده:   (641 مشاهده)
زمینه و هدف: ساخت مقیاسی جهت ارزشیابی عملکرد اساتید، ارتقا اثربخشی اساتید از طریق فرایند ارزشیابی عملکرد، توسط ادغام اهداف سازمانی با تلاش های فردی و گروهی می­باشد. هدف از انجام تحقیق حاضر تبیین تاثیر هوش­های میان فردی، درون فردی و کلامی با نقش میانجی رغبت شغلی بر ساخت مقیاس کارآمدی استاد بود.
روش کار: بدین منظور از بین اساتید مشغول به تدریس دانشگاه­های فرهنگیان کشور در سال تحصیلی 1402-1401 با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونه­گیری در دسترس 260 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه هوش چندگانه گاردنر ویژه بزرگسالان و پرسشنامه رغبت شغلی هالند (2001)  را تکمیل کردند. پس از جمع­آوری داده­ها و حدف پرسشنامه­های فاقد اعتبار تعداد 246 پرسشنامه با استفاده از نرم­افزار Minitab و در بخش کیفی با روش داده‌ بنیاد و در بخش کمی با تحلیل عامل اکتشافی و تأییدی تجزیه و تحلیل شدند.
یافته­ ها:
نتایج نشان داد هوش میان فردی، درون فردی و کلامی بطور مستقیم و با نقش میانجی رغبت شغلی بر ساخت مقایس کارآمدی استاد تاثیر معناداری دارند
نتیجه ­گیری: با توجه به نتایج پیشنهاد می­شود جهت ساخت مقیاس سنجش کارآیی اساتید به هوش ­های میان فردی، درون فردی و کلامی با نقش میانجی رغبت شغلی توجه شود.


 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb