جلد 31، شماره 1 - ( 1-1403 )                   جلد 31 شماره 1 صفحات 11-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1403.270
Clinical trials code: 01


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hejazian F, Jabbari N, Enayati T. Providing a Qualitative Model of Effective Virtual Education based on the Attitude of Employees toward Virtual Education. RJMS 2024; 31 (1) :1-11
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8723-fa.html
حجازیان فاطمه، جباری نگین، عنایتی ترانه. ارائه‌ی مدل کیفی آموزش مجازی اثربخش با تکیه بر نگرش آموزش مجازی در کارکنان. مجله علوم پزشکی رازی. 1403; 31 (1) :1-11

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8723-fa.html


دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران ، neginjabbary@gmail.com
چکیده:   (328 مشاهده)
زمینه و هدف: ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺷﺪن آﻣﻮزش بصورت مجازی ﻓﺮﺻﺖﻫﺎی زیﺎدی ﺑﺮای ﮐﺸﻮرﻫﺎی روﺑﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ایﺠﺎد ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺗﺎ اﻫﺪاف ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﯽ ﺧﻮد را ﺑﺮآورده ﺳﺎزﻧﺪ؛ لذا تحقیق حاضر با هدف ارائه‌ی مدل کیفی آموزش مجازی اثربخش با تکیه بر نگرش آموزش مجازی در کارکنان انجام شد.
روش کار: روش تحقیق کیفی و از روش تحلیل محتوا می‌باشد. جامعه آماری بخش کیفی شامل اساتید و خبرگان در حوزه آموزش مجازی می‌باشند و روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع روش نمونه گیری گلوله برفی بود، بدین صورت که جمع آوری داده تا رسیدن به نقطه اشباع ادامه پیدا کرد که تعداد آن 18 نفر بود. روش و ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کیفی بصورت مصاحبه نیمه ساختار می‌باشد. در ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺟﻬﺖ ﺗﺤﻠﯿﻞ دادهﻫﺎ و دﺳﺖیﺎﺑﯽ ﺑﻪ اﻫﺪاف ﻣﺬﮐﻮر از روشﻫﺎی کیفی اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ که جهت شناسایی مقوله ها از روش تحلیل محتوا و جهت تعیین مقوله‌ها از روش دلفی فازی استفاده شد.
یافته ­ها: نتایج تحقیق نشان داد که معیارهای نهایی، تعداد 8 مقوله اصلی و 40 مقوله فرعی حاصل گردید. مقوله‌های اصلی احصاء شده عبارتند از؛ نگرش آموزش مجازی، مدیریت آموزش مجازی، زیرساخت‌‌های آموزش مجازی، فرهنگ آموزش مجازی، عملکرد آموزش مجازی، پشتیبانی آموزش مجازی، چشم انداز آموزش مجازی، و تفکر استراتژیک آموزش مجازی است.
نتیجه‌گیری: به طور کلی می‌توان بیان کرد که تحولات شگرف در حوزه دانش، منجر به توسعه آموزش مجازی شده و در راستای توسعه آموزش مجازی لازم است که برنامه‌ریزان نسبت به شناخت عوامل موثربر توسعه آن شناخت و نگرش کافی داشته باشند.
واژه‌های کلیدی: آموزش مجازی، نگرش، ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﯽ
متن کامل [PDF 1295 kb]   (35 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb