جلد 29، شماره 2 - ( 2-1401 )                   جلد 29 شماره 2 صفحات 200-190 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: 01
Clinical trials code: 01

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Farajzadeh M R, Mirzaei N, Kamali N. Examining the Challenges of Virtual Teaching and Learning in the Education System to Provide Appropriate Strategies. RJMS 2022; 29 (2) :190-200
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8288-fa.html
فرج زاده محمدرضا، میرزایی نورالدین، کمالی نقی. بررسی چالش‌های یاددهی- یادگیری مجازی در نظام آموزش و پرورش به منظور ارائه‌ی راهبردهای مناسب. مجله علوم پزشکی رازی. 1401; 29 (2) :190-200

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8288-fa.html


استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران ، mirza683@gmail.com
چکیده:   (68 مشاهده)
زمینه و هدف: آموزش های مجازی، علی رغم فرصت ها و مزایای بسیار زیاد، چالش­ها و مشکلاتی را نیز در فرآیند یاددهی- یادگیری به همراه دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی چالش­های یاددهی- یادگیری مجازی در نظام آموزش و پرورش به منظور ارائه­ی راهبردهای مناسب انجام شده است.
روش کار: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه­ی اجرا از نوع کیفی بود. جامعه آماری پژوهش شامل 15 نفر از صاحبنظران حوزه علوم تربیتی بود که با روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شدند.  ابزار جمع آوری اطلاعات، شامل مصاحبه ­های نیمه ساختاریافته بود و تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از تکنیک دلفی انجام شد.
یافته‌ها: یافته­های پژوهش نشان داد که چالش­های یاددهی- یادگیری مجازی در نظام آموزش و پروش عبارتند از: چالش­های فنی و تکنولوژیکی (شامل 20 مولفه)، چالش­های پداگوژیکی (45 مولفه) وچالش­های اخلاقی (16 مولفه). همچنین راهکارهای برون رفت از چالش­های یاددهی- یادگیری مجازی شامل 17 مولفه بود.
نتیجه‌گیری: با توجه به یافته­ها می­توان با برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح در حوزه­های فناوری، پداگوژیکی و اخلاقی، تا حد زیادی از مشکلات یاددهی- یادگیری مجازی در نظام آموزش و پرورش کاست.
متن کامل [PDF 780 kb]   (25 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb