Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1401.171
Clinical trials code: 01
Khalili Dehkordi K, Ismail Nia Shirvani K, Bagherpur M. A Review of the Effect of Virtual Education During the Corona Pandemic on Critical Thinking. RJMS 2022; 29 (10) :268-278
URL:
http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7653-fa.html
خلیلی دهکردی کورش، اسماعیل نیا شیروانی کامبیز، باقرپور معصومه. مروری بر تأثیر آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی. مجله علوم پزشکی رازی. 1401; 29 (10) :268-278
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7653-fa.html
استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران ، kesmaeilnia2022@gmail.com
چکیده: (526 مشاهده)
زمینه و هدف: امروزه تفکر انتقادی از مهمترین مؤلفه هایی است که آموزش مجازی بر آن تاثیرگذار است از این جهت در این مطالعه مروری، بر تأثیر آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی پرداخته شد.
روش کار: این مقاله یک مطالعه مروری است که در سال 1400 با جستجوی در بانکهای اطلاعاتی SID، PubMed، Google Scholar، Magiran، Springer، Wiley، Web of Science(ISI)، Scopus، Science direct، ProQuest و با استفاده از کلمات کلیدی " تفکر انتقادی، آموزش مجازی، دوران پاندمی کرونا" و معادل انگلیسی آنها انجام شد. در نتیجه جستجو 158 مقاله در بازه زمانی 2000 تا 2022 یافت شد و در مرحله غربالگری 74 مقاله انتخاب گردید و در انتها 17 مقاله مورد تجزیه و تحلیل محتوایی قرار گرفت.
یافتهها: این مطالعه مروری نشان داد که آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی تأثیر مستقیمی دارد.
نتیجهگیری: به طور کلی میتوان نتیجهگیری کرد که در راستای ارتقای سطح تفکر انتقادی میتوان از آموزش مجازی در کنار آموزش حقیقی استفاده کرد و در این راستا به اهداف اموزشی دست یافت.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی بالینی