جلد 30، شماره 4 - ( 4-1402 )                   جلد 30 شماره 4 صفحات 223-213 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1400.146
Clinical trials code: 01

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hosseini S Z, Taghvaei Yazdi M, Salehi M. A Review of the Impact of Cloud Computing with a Psychological Approach on Higher Health Education. RJMS 2023; 30 (4) :213-223
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7562-fa.html
حسینی سیده زهرا، تقوایی یزدی مریم، صالحی محمد. مروری بر تأثیر رایانش ابری با رویکرد روانشناختی در آموزش عالی سلامت. مجله علوم پزشکی رازی. 1402; 30 (4) :213-223

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7562-fa.html


دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران ، M_taghvaeeyazdi@yahoo.com
چکیده:   (285 مشاهده)
زمینه و هدف: امروزه فناوری رایانش ابری به طور گسترده­ای در حوزه­ی سلامت و دانشگاه مورد بحث قرار گرفته است، بنابراین این مطالعه با هدف مروری بر تاثیر رایانش ابری با رویکرد روانشناختی در آموزش عالی سلامت انجام شد.
روش کار: این مقاله یک مطالعه مروری است که در سال 1400 با جستجوی در بانک‌های اطلاعاتی SID، PubMed، Google Scholar، Magiran، Springer، Wiley، Web of Science(ISI)، Scopus، Science direct، ProQuest و با استفاده از کلمات کلیدی " رایانش ابری، مدیریت آموزشی، مانیتورینگ، روانشناسی، کیفیت آموزشی، نظام سلامت" و معادل معادل انگلیسی آن‌ها انجام شد. در نتیجه جستجو 158 مقاله در بازه زمانی 2000 تا 2022  یافت شد و در مرحله غربالگری 74 مقاله انتخاب گردید و در انتها 21 مقاله مورد تجزیه و تحلیل محتوایی قرار گرفت.
یافته‌ها: این مطالعه مروری نشان داد، که جهت ارتقاء رایانش ابری می­توان از راهکار مانیتورینگ بهره برد این رویکرد از پایین­ترین سطوح آموزشی تا بالاترین سطوح آموزشی مبنای بهینه در آموزش عالی سلامت است.
نتیجه‌گیری: به طور کلی می‌تون نتیجه‌گیری کرد که در راستای ارتقای کیفیت آموزش­های درمانگاهی نقش رایانش ابری و مانیتورینگ که احیا کننده روند آموزشی است قابل چشم پوشی نمی­باشد و منجر به توانمندسازی نیروهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در نظام سلامت خواهد شد.
متن کامل [PDF 646 kb]   (74 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb