جلد 29، شماره 7 - ( 7-1401 )                   جلد 29 شماره 7 صفحات 258-249 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: 01
Clinical trials code: 01

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Torabzadeh L, Shojaei V, Hami M, Hemati Moradabadi J. Presenting Solutions to Improve Media and Information Literacy among Sports Science Students of Universities in Mazandaran Province. RJMS 2022; 29 (7) :249-258
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8770-fa.html
ترابزاده لیلا، شجاعی وحید، حامی محمد، همتی مرادآبادی جمشید. ارائه راهکارهای ارتقاء سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در بین دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه‌های استان مازندران. مجله علوم پزشکی رازی. 1401; 29 (7) :249-258

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8770-fa.html


دانشیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران ، shojaei.vahid@yahoo.com
چکیده:   (179 مشاهده)
زمینه و هدف: بررسی وضعیت سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در بین دانشجویان علوم ورزشی، می‌تواند به شناسایی نقاط قوت و ضعف در این زمینه کمک کند. این موضوع نه تنها در ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشجویان تأثیرگذار است، بلکه می‌تواند نقش مهمی در افزایش سطح آگاهی عمومی داشته باشد. لذا هدف مطالعه حاضر، ارائه راهکارهای ارتقاء سواد رسانه­ای و اطلاعاتی در بین دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه­های استان مازندران بود.
روش کار: این تحقیق از نوع تحقیقات کیفی بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی کسانی تشکیل می‌دادند که آگاه به موضوع سواد رسانه­ای و اطلاعاتی در حوزه ورزش بودند و به صورت مشخص خبرگان حوزه رسانه، فناوری اطلاعات و مدیریت ورزشی را شامل می­شد. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت بر مبنای رسیدن به اشباع نظری چارچوب پژوهش انتخاب و به صورت هدفمند و در دسترس نمونه­گیری شد (16 نفر). تحلیل داده­ها توسط نرم افزار مکس کیودا نسخه 18 انجام شد.
یافته‌ها: نتایج کیفی پژوهش منعکس شده نشان داد که به منظور توسعه سواد رسانه­ای و اطلاعاتی می­بایست در سه حوزه دسترسی یا دستیابی، ارزشیابی و کاربست یا کاربرد اقدام نمود.
نتیجه‌گیری: در مجموع، می­توان بیان کرد که نتایج پژوهش نشان می‌دهد که توسعه سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در میان دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه‌های استان مازندران نیازمند تمرکز بر سه حوزه کلیدی است: دسترسی به اطلاعات، ارزشیابی اطلاعات، و کاربرد اطلاعات. توجه به این سه حوزه، می‌تواند به شکل‌گیری یک بنیان قوی در سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی دانشجویان کمک کند و آن‌ها را برای مواجهه با چالش‌های اطلاعاتی در آینده آماده سازد.
متن کامل [PDF 746 kb]   (41 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-SA 4.0| Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb