Research code: 01
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1402.007
Clinical trials code: 01
گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران ، snhrm3000@yahoo.com
چکیده: (564 مشاهده)
زمینه و هدف: با پیچیده تر شدن و افزایش رقابت جهانی نیاز به انعطاف و تغییرپذیری در سازمانها بیش از بیش نمایانتر شده است . هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل تأثیر خرد رهبران بر موفقیت سازمانی با نقش میانجی شهرت سازمانی ادراک شده بود.
روش: در بخش کیفی از نظرات خبرگان با تکنیک دلفی و در بخش کمی با نظرسنجی از نمونههای آماری با بکارگیری معادلات سارختاری استفاده شد. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل(متخصصین و مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در زمینه سیاستگذاری) جهت اتفاقنظر در روش دلفی بودند، حجم نمونه در بخش کیفی با درنظر گرفتن قانون اشباع به تعداد 17 نفر تعیین شد. در بخش کمی جامعه آماری شامل کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندارن به تعداد 153 نفر بود. در بخش کمی حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 153 نفر تعیین شد. روش نمونهگیری در بخش کمی به صورت دردسترس بود. روش جمعآوری اطلاعات به روش کتابخانهای و ابزار اندازهگیری در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی شامل پرسشنامه محققساخته، که سؤالات آن برگرفته از دادههای حاصل از مصاحبه بود. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها در بخش کیفی از تکنیک دلفی و در بخش کمی از روش مدلیابی معادلات ساختاری از نرمافزارهای SPSS و LISREL استفاده شده است.
یافته ها: یافته ها نشان داد که خرد رهبران بر موفقیت سازمانی با نقش میانجی شهرت سازمانی ادراک شده تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایح نشان داد عناصر و مولفهها و زیر مولفههای خرد رهبران با نقش میانجی شهرت سازمانی ادراک شده 75 درصد موثر هستند.
نتیجه گیری: نتایج نشان میدهد که خرد رهبران بر موفقیت سازمانی با نقش میانجی شهرت سازمانی ادراک شده موثر میباشد
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی بالینی