Research code: 01
Ethics code: 01
Clinical trials code: 01
دانشیار گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی غزالی، قزوین، ایران ، info@Ghazali.ac.ir
چکیده: (334 مشاهده)
این پژوهش با هدف تاثیر ویژگیهای فردی بر تابآوری رفتار کارآفرینانه با نقش میانجی عوامل توسعهدهنده، بازدارندههای محیطی و نقش تعدیلگر پویایی بازار کار در دانشگاه فنی حرفهای استان البرز به انجام رسیده است. روش تحقیق پژوهش حاضر از نظر هدف، توصیفی و از نوع مطالعه پیمایشی میباشد. از ابزار پرسشنامه و طیف لیکرت برای اندازهگیری شاخصهای تحقیق استفاده شده است. این ابزار با استفاده از روایی صوری و همگرا و پایایی ضریب آلفای کرونباخ و ترکیبی موردبررسی قرار و تایید گردید. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان فارغالتحصیل از دانشگاه فنی و حرفهای استان البرز که درحال حاضر کارآفرین هستند و براساس استعلام و بررسی محقق تعداد آنها حدودا 30 نفر میباشد، گردآوری شده است. ابزار سنجش از طریق خبرگان و دیدگاه آنان اقتباس شده و مورد استفاده قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS22 و Smart PLS3 استفاده شد. جهت بررسی نرمال بودن دادهها از آزمون کولموگروف-اسمیرنف، از آزمون تحلیل عاملی تاییدی جهت تأیید روایی سوالات و مشخصسازی عوامل کلیدی هر مولفه و از مدلیابی معادلات ساختاری جهت بررسی برازش مدل پژوهش با دادههای جمعآوری شده استفاده شده است. یافتهها نشان میدهد که ویژگی فردی بطور مستقیم و غیرمستقیم از طریق قابلیتهای بازاریابی پویا، نقش مهمی در توسعه تابآوری رفتار کارآفرینانه ایفا میکند. برای زمینهسازی این نقش، این پژوهش نشان میدهد که پویایی بازار رابطه واسطهای بین ویژگی فردی و تابآوری رفتار کارآفرینانه را از طریق عوامل توسعهدهنده تعدیل میکند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی بالینی