جلد 29، شماره 8 - ( 8-1401 )                   جلد 29 شماره 8 صفحات 145-137 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 9813245
Ethics code: 9813245

XML English Abstract Print


استادیار، گروه مدیریت بازاریابی ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، izadkhah.phd@gmail.com
چکیده:   (874 مشاهده)
زمینه و هدف: شبکه‌های مجازی بستری برای خرید و فروش محصولات مختلف می­باشد. هدف پژوهش حاضر طراحی مدل پیاده­سازی استراتژی­های کسب و کار بازاریابی محصولات مرتبط با سلامت در شبکه­های اجتماعی بود.
روش کار: در پژوهش مقطعی حاضر، جامعه آماری در مرحله کیفی 20 نفر از صاحبنظران بودند؛ که به روش نمونه­گیری هدفمند و تکنیک نمونه­گیری گلوله برفی انتخاب شدند. بعد از پیاده‌سازی مصاحبه‌های انجام‌شده، کدهای مفهومی از متن مصاحبه‌ها شناسایی شد و متن مصاحبه­ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده­ها همزمان و به طور مستمر با جمع آوری اطلاعات انجام پذیرفت. برای تجزیه و تحلیل داده­ها در بخش کیفی از روش نظریه داده بنیاد رویکرد (گلیزر، 1978) استفاده شد. همچنین در بخش کمی داده­ها ابتدا برای غربالگری معیارهای شناسایی شده از بخش کیفی پژوهش از پرسشنامه دلفی استفاده شد و در مرحله دوم برای سنجش اعتبار عاملی معیارهای شناسایی شده در قالب سازه­های مورد نظر از پرسشنامه استفاده گردید.
یافته‌ها: با توجه به نتایج میتوان گفت برای اینکه ساز و کار اجرای فراهم شود، باید 1) استراتژی نوآوری، 2) استراتژی ارتباط با مشتری، 3) استراتژی زیر ساخت، 4) استراتژی توسعه، 5) استراتژی خدمات، 6) استراتژی نیروی انسانی متخصص، 7) استراتژی ترویج و تبلیغ، 8) استراتژی قیمتگذاری و  9) استراتژی محصولات مورد توجه قرار گیرند
نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج می توان گفت که شبکه های مجازی بستری مناسب برای بازاریابی محصولات مرتبط با صنعت سلامت و فیتنس می باشد. 
 
واژه‌های کلیدی: فضای مجازی، صنعت سلامت، فیتنس
متن کامل [PDF 702 kb]   (471 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: بهداشت عمومی

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.