Research code: 9813245
Ethics code: 9813245
استادیار، گروه مدیریت بازاریابی ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، izadkhah.phd@gmail.com
چکیده: (874 مشاهده)
زمینه و هدف: شبکههای مجازی بستری برای خرید و فروش محصولات مختلف میباشد. هدف پژوهش حاضر طراحی مدل پیادهسازی استراتژیهای کسب و کار بازاریابی محصولات مرتبط با سلامت در شبکههای اجتماعی بود.
روش کار: در پژوهش مقطعی حاضر، جامعه آماری در مرحله کیفی 20 نفر از صاحبنظران بودند؛ که به روش نمونهگیری هدفمند و تکنیک نمونهگیری گلوله برفی انتخاب شدند. بعد از پیادهسازی مصاحبههای انجامشده، کدهای مفهومی از متن مصاحبهها شناسایی شد و متن مصاحبهها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تجزیه و تحلیل دادهها همزمان و به طور مستمر با جمع آوری اطلاعات انجام پذیرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها در بخش کیفی از روش نظریه داده بنیاد رویکرد (گلیزر، 1978) استفاده شد. همچنین در بخش کمی دادهها ابتدا برای غربالگری معیارهای شناسایی شده از بخش کیفی پژوهش از پرسشنامه دلفی استفاده شد و در مرحله دوم برای سنجش اعتبار عاملی معیارهای شناسایی شده در قالب سازههای مورد نظر از پرسشنامه استفاده گردید.
یافتهها: با توجه به نتایج میتوان گفت برای اینکه ساز و کار اجرای فراهم شود، باید 1) استراتژی نوآوری، 2) استراتژی ارتباط با مشتری، 3) استراتژی زیر ساخت، 4) استراتژی توسعه، 5) استراتژی خدمات، 6) استراتژی نیروی انسانی متخصص، 7) استراتژی ترویج و تبلیغ، 8) استراتژی قیمتگذاری و 9) استراتژی محصولات مورد توجه قرار گیرند
نتیجهگیری: با توجه به نتایج می توان گفت که شبکه های مجازی بستری مناسب برای بازاریابی محصولات مرتبط با صنعت سلامت و فیتنس می باشد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
بهداشت عمومی