%0 Journal Article %A Soufi, Mahmoud %A Mehrabian, Ahmad %A Didehkhani, Hosein %A Samiee, Roohalla %T Providing a Training Model in E-Business in the Field of Health Tourism in Iran %J Razi Journal of Medical Sciences %V 29 %N 10 %U http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6362-fa.html %R %D 2022 %K Health tourism, Business, Electronics, %X زمینه و هدف: گردشگری از صنایع مهم جهت پایدارسازی درآمدهای مالی در سطح جهان می­باشد. هدف از انجام تحقیق حاضر ارائه الگوی آموزش در کسب و کار الکترونیک در حوزه گردشگری سلامت در ایران بود. روش­ کار: تحقیق حاضر از نوع آمیخته بود که به صورت کیفی-کمی اجرا شد. جامعه آماری این تحقیق در بخش کیفی شامل 14 نفر از خبرگان حوزه گردشگری سلامت و کسب و کارهای الکترونیکی و در بخش کمی شامل خبرگان دانشگاهی، متخصصان حوزه کسب و کار، صاحبان شرکت های موفق در حوزه گردشگری سلامت و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. که به صورت هدفمند 130 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات در بخش کمی از مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه محقق ساخته (شامل 4 بعد مسائل آموزشی، مسائل مهارتی، ایده­پروری و انتقال دانش) و در بخش کیفی از کدگذاری باز و محوری استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از آمار توصیفی و آزمون معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای SPSS و PLS استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که الگوی آموزشی شناسایی شده در قالب 4 دسته شامل مسائل آموزشی، ایده پروری، انتقال دانش و مسائل مهارتی دسته بندی شدند و تمامی ابعاد شناسایی شده نقش معناداری در الگوی کسب و کار الکترونیک در حوزه گردشگری سلامت در ایران دارد. همچنین مشخص شد که مدل تقحیق از برازش مناسبی برخوردار می­باشد. نتیجه­ گیری: نتایج تحقیق حاضر تایید کننده نقش ابعاد آموزشی در کسب و کار الکترونیک در حوزه گردشگری سلامت می­باشد. بنابراین توجه به این ابعاد اهمیت ویژه­ای دارد. %> http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6362-fa.pdf %P 233-242 %& 233 %! %9 Research %L A-10-5304-1 %+ Assistant Professor, Department of Industrial, Aliabad Katoul Branch, Islamic Azad University, Aliabad Katoul, Iran %G eng %@ 2228-7043 %[ 2022