جلد 29، شماره 12 - ( 12-1401 )                   جلد 29 شماره 12 صفحات 120-110 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 01
Ethics code: 01
Clinical trials code: 01

XML English Abstract Print


استادیار گروه مدیریت، دانشگاه شمال، آمل، مازندران، ایران ، hr.razavi1@gmail.com
چکیده:   (670 مشاهده)
زمینه و هدف: محیط‌های اینترنتی شرایطی را ایجاد نموده‌اند که فعالیت‌های منابع انسانی به صورت الکترونیکی انجام گیرد که این خود باعث چابکی سازمان سازمان‌ها شده است؛ بنابراین تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی سازگاری رفتار کارکنان با تأکید بر اینترنت اشیا انجام شد.
روش کار: تحقیق به صورت آمیخته کیفی انجام شده بود. جامعه آماری تحقیق مدیران ارشد، معاونین، مدیران میانی و کارشناسان ارشد حوزه منابع انسانی در شرکت مادر تخصصی توانیر بود. ابزار گردآوری داده­ها مصاحبه نیمه ساختاریافته (پرسشنامه دلفی) و پرسشنامه کمی محقق ساخته بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تکنیک دلفی، روش معادلات ساختاری با کمک نرم‌افزار SMART PLS و روش تحلیل سلسله مراتبی AHP انجام شد.
یافته­ ها: نتایج نشان می‌دهند که مدل پیشنهادی الگوی سازگاری رفتار کارکنان متشکل از 5 بعد اصلی شامل نگرش به رفتار، هنجارهای ذهنی، تجربه استفاده، فرآیندهای شناختی و انگیزش رفتاری است. در بخش تحلیل سلسله مراتبی نتایج نشان می­دهند که بُعد انگیزش رفتاری با وزن 563/1 در رتبه اول و بُعد هنجارهای ذهنی با وزن 602/0 در رتبه‌های بعدی از نظر میزان اهمیت در سازگاری رفتار کارکنان در انقلاب صنعتی چهارم با تأکید بر اینترنت اشیا قرار دارند.
نتیجه­ گیری: به طور کلی به توجه به نتایج مطالعه می‌توان بیان داشت که عامل فناوری در سازگاری رفتاری کارکنان نقش مهمی را داشت لذا برای پذیرش فناروی و سازگاری رفتاری بیشتر کارکنان با آن نیاز است قابلیت­های فناوری در زمینه بهبود شرایط انجام وظیفه برای کارکنان تشریح شود.
 
متن کامل [PDF 869 kb]   (180 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.