جلد 27 - ویژه نامه روانشناسی                   جلد 27 - ویژه نامه روانشناسی صفحات 28-19 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: A-10-5338-1
Ethics code: 1234
Clinical trials code: 1234

XML English Abstract Print


دانشگاه تهران، تهران، ایران ، e.alidoust@ut.ac.ir
چکیده:   (1813 مشاهده)
زمینه و هدف: این پژوهش به طراحی مدل انگیزه کارکنان  مبتنی بر تصویرسازمانی  و شایستگی و ادراک مدیران در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان پرداخت.
روش کار: جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تشکیل دادند که تعداد آنها 327 نفر بوده است.  نمونه آماری  برابر با 149 نفر (زن و مرد) انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری اطلاعات از پرسش‌نامه محقق ساخته تصویرسازمانی 61 سوال  پرسش‌نامه انگیزه، اوجاقی در سال و پرسش‌نامه شایستگی و ادراک مدیران الریکاستفاده گردید. برای تحلیل داده‌ها از آزمون‌های ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل عاملی، رگرسیون چند متغیره، تحلیل مسیر و برای ارایه مدل از روش مدل معادلات ساختاری  استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج در این پژوهش نشان داد که  تصویرسازمانی نه تنها دارای اثر مستقیمی بر انگیزه است، بلکه اثر غیر مستقیم آن از طریق انگیزه کارکنان بیشتر از اثر مستقیم آن است.
نتیجه‌گیری: بنابراین مدیران شایسته اداراه ورزش و جوانان  با ایجاد تصویرسازمانی  مناسب در ذهن کارکنان  نه تنها می‌توانند کارایی کارکنان را افزایش دهند، بلکه می‌توانند انگیزه کارکنان را که خود در سازمان  موثر است، افزایش دهند.
 
متن کامل [PDF 792 kb]   (395 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.