جلد 29، شماره 10 - ( 10-1401 )                   جلد 29 شماره 10 صفحات 242-233 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 1
Ethics code: IR.IAU.SARI.REC.1401.082
Clinical trials code: 1

XML English Abstract Print


استادیار، گروه صنایع، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران ، mehrabian.project@gmail.com
چکیده:   (1783 مشاهده)
زمینه و هدف: گردشگری از صنایع مهم جهت پایدارسازی درآمدهای مالی در سطح جهان می­باشد. هدف از انجام تحقیق حاضر ارائه الگوی آموزش در کسب و کار الکترونیک در حوزه گردشگری سلامت در ایران بود.
روش­ کار: تحقیق حاضر از نوع آمیخته بود که به صورت کیفی-کمی اجرا شد. جامعه آماری این تحقیق در بخش کیفی شامل 14 نفر از خبرگان حوزه گردشگری سلامت و کسب و کارهای الکترونیکی و در بخش کمی شامل خبرگان دانشگاهی، متخصصان حوزه کسب و کار، صاحبان شرکت های موفق در حوزه گردشگری سلامت و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. که به صورت هدفمند 130 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات در بخش کمی از مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه محقق ساخته (شامل 4 بعد مسائل آموزشی، مسائل مهارتی، ایده­پروری و انتقال دانش) و در بخش کیفی از کدگذاری باز و محوری استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از آمار توصیفی و آزمون معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای SPSS و PLS استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که الگوی آموزشی شناسایی شده در قالب 4 دسته شامل مسائل آموزشی، ایده پروری، انتقال دانش و مسائل مهارتی دسته بندی شدند و تمامی ابعاد شناسایی شده نقش معناداری در الگوی کسب و کار الکترونیک در حوزه گردشگری سلامت در ایران دارد. همچنین مشخص شد که مدل تقحیق از برازش مناسبی برخوردار می­باشد.
نتیجه­ گیری: نتایج تحقیق حاضر تایید کننده نقش ابعاد آموزشی در کسب و کار الکترونیک در حوزه گردشگری سلامت می­باشد. بنابراین توجه به این ابعاد اهمیت ویژه­ای دارد.
متن کامل [PDF 717 kb]   (226 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.